Gå til innhold

Hvilket r9800pro er best?

Innos

Anbefalte innlegg

Ja hvilket, har hørt at msi sitt er utrolig bra, men de har det kjeldent inne og så må jeg betale ekstra frakt og vente ei uke. Har hørt at saphire sitt også har fått xt core nå, er det like bar eller er msi sitt best?

Og er den nye 256 mb ram 128 bits versionen til saphire bra? Skal ofc klokkes og flashes til xt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for det billigste 9800Pro kortet jeg fant, eventuelt ventet til X800Pro/XT ble billigere hvis du ikke trenger kortet med en gang.

Edit.. Alle 9800Pro kort er like bra, det er noen forskjeller på esken, kjøling, bundle og slikt men det billigste er nok det som er lurest å kjøpe.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Dersom du skal ha 256mb utgaven er det smartere å kjøpe Sapphire X800Pro til omentrent samme pris.

Ang: 128-bits kortet, les HER

PS: Doom3 er et spill som krever mye minne på høy kvalitet/oppløsning

Endret av alfern
Lenke til kommentar
Nei, jeg mener 128bits/256mb ram ytgaven koster det samme som lite retail!

Btw leste r9800pro vises som r9800xt threaden, og kjøper nok msi sitt!

Jeg snakker da heller ikke om 128-bits versjonen. Den er absolutt ikke verd å kjøpe.

Lenke til kommentar
Men teller ikke ram mer enn bits?

Bare nysgjerig.

Er ikke helt sikker på hva du mener her. Har de laget ett 9800 Pro med 256 MB minne som er 128 bits?

128 bits versjoner er mye tregere. Trodde forresten de hadde sluttet å produsere dem. At ett skjermkort har dobbelt så mye minne betyr ikke nødvendigvis at det er bedre. I veldig mange tilfeller er det faktisk motsatt. De bruker billigere og tregere minne enn på 128 MB versjonene. Slik har det ikke vært på 9800 Pro til nå i allefall men dersom de virkelig har laget ett 9800 Pro med 256 MB og 128 bits er dette på grensen til svindel.

Men det du må forstå er att om du vurderer å kjøpe ett skikkelig 9800 Pro med 256 MB så er dette såpasse dyrt at det vil lønne seg mye å kjøpe ett X800Pro i stedet. Dette er dobbelt så raskt som 9800 Pro.

Lenke til kommentar

Enig. 9800pro med 256mb minne og 256-bits minnebuss er et dårlig kjøp, da du får X800pro til omentrent samme prisen. Dersom du skal ha et 9800pro bør du kjøpe et 9800pro 128mb 256bit som koster i underkant av 2000 kr. Som du kan se i andre tråder her på forumet leverer MSI sine 9800pro kort med r360 brikke, som egentlig er 9800xt.

Lenke til kommentar

Bare nysgjerig.

NEI og atter NEI.

har du 128bits kan du ikke spille spill på no bra kvalitet

hvorfor går du ikke for en 9800xt i stedet? den har både 256bit og 256ram.?

fordi han muligens kan barre modde kortet til 9800xt :tease: (ikke heilt samme ytelse da men)

neida..men 9800 pro korta er nesten like bra alle sammen..barre velg det som du synest har finest eske :p

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar

Bare nysgjerig.

NEI og atter NEI.

har du 128bits kan du ikke spille spill på no bra kvalitet

hvorfor går du ikke for en 9800xt i stedet? den har både 256bit og 256ram.?

fordi han muligens kan barre modde kortet til 9800xt :tease: (ikke heilt samme ytelse da men)

neida..men 9800 pro korta er nesten like bra alle sammen..barre velg det som du synest har finest eske :p

Tja, om du ikke tar med 128-bits versjonen i din vurderiing så er jeg til dels enig. Dersom du begrenser utsagnet til hvilke produsenter som lager dem er jeg stort sett enig.

Det er også forskjell mellom 128 og 256MB. 256MB tillater mer teksturer uten å måtte buffre over AGP bussen. Nyere spill kommer til å benytte seg av større teksturer enn 128MB, noe Doom3 er et eksempel på.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Da har jeg noen få spørsmål til, hpper på svar! :thumbup:

Er det stor forskjell på r9800pro kkorta, ser msi sitt klokker bra, me når hører jeg saphire sitt ogs kommer med r360 kjerne, er det like bra tl å klokke med, hvis det er veldig forskjell på saphrie sitt og msi venter jeg kansje over en måned på at det kommer inn, men ikke hvis det kke gjør det.

Ligger mellom, MSI, Powercolor og Saphire. Tror jeg kjøper en digg vifte siden jeg skal overklokke, og butter påe t lag med as5, ser at msi har bets bundle, powercolor best pris, men saphire har sikkert r360 noe som også msi harmen powercolor kansje ikke har.

Er det egentlig store forskjellen på saphries itt og msi sitt når det gjelder klokke egenskaper, kan det være bare at msi sitt kommer med digg vifte thermal pads og kjølepasta?

Har dere en vga cooler å anbefale?

Lenke til kommentar
Da har jeg noen få spørsmål til, hpper på svar! :thumbup:

Er det stor forskjell på r9800pro kkorta, ser msi sitt klokker bra, me når hører jeg saphire sitt ogs kommer med r360 kjerne, er det like bra tl å klokke med, hvis det er veldig forskjell på saphrie sitt og msi venter jeg kansje over en måned på at det kommer inn, men ikke hvis det kke gjør det.

Ligger mellom, MSI, Powercolor og Saphire. Tror jeg kjøper en digg vifte siden jeg skal overklokke, og butter påe t lag med as5, ser at msi har bets bundle, powercolor best pris, men saphire har sikkert r360 noe som også msi harmen powercolor kansje ikke har.

Er det egentlig store forskjellen på saphries itt og msi sitt når det gjelder klokke egenskaper, kan det være bare at msi sitt kommer med digg vifte thermal pads og kjølepasta?

Har dere en vga cooler å anbefale?

Når det gjelder overklokking vil nok de som leveres med r360 være best, men dette vil nok også variere fra kort til kort, og om du selv lager egen kjøleløsning tror jeg ikke forskjellen mellom merkene har så mye å si. Hvilke kort som har r360 kan jeg ikke med sikkerhet si, men MSI og Sapphire skal visstnok ha det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...