Windoge Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Da var tiden inne for å kanskje anskaffe seg LCD skjerm. Den bør helst være 19 tommers. Vil helst ikke sette noe fast pris, men skjermen skal brukes til spilling og gjerne litt dyr. Vil bare ha noen anbefalinger. Takk på forhånd. Endret 5. august 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 For øyeblikket ser det ut til å være denne: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9049 Er du forberedt på å bruke litt penger vil jeg heller anbefale en 20" Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Er du forberedt på å bruke litt penger vil jeg heller anbefale en 20" Hvorfor? (Med unntak av at de er større, som ikke rettferdiggjør prisen) Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Du får en annen pikseltetthet, og andre paneler, som stort sett er raskere enn 19" panelene. Det er tross alt ikke mange 19" skjermer som anbefales til spill... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Er du forberedt på å bruke litt penger vil jeg heller anbefale en 20" Hvorfor? (Med unntak av at de er større, som ikke rettferdiggjør prisen) Fordi 19" tommere har samme oppløsningen som 17"tommere, så bildet blir bare større....:/ Lenke til kommentar
Radial Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg ville vel også valgt 20", spesielt den fra NEC eller Eizo.. Men de koster jo skjorta OG underbuksa, så.. Forbrukslån, anyone?? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Jeg ville vel også valgt 20", spesielt den fra NEC eller Eizo.. Men de koster jo skjorta OG underbuksa, så.. Forbrukslån, anyone?? Er bare ute etter det beste til spill, og hvis det er Philips skjermen blir det gjerne den. Edit: Dilemmaet ligger bare i at Philips skjermen hadde en del på minussiden når det kommer til skarphet og farger Endret 6. august 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg har bestilt denne: http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP....KU=SDMHS94P%2fB 12ms!! Lenke til kommentar
Niclas Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg ville vel også valgt 20", spesielt den fra NEC eller Eizo.. Men de koster jo skjorta OG underbuksa, så.. Forbrukslån, anyone?? Er bare ute etter det beste til spill, og hvis det er Philips skjermen blir det gjerne den. Edit: Dilemmaet ligger bare i at Philips skjermen hadde en del på minussiden når det kommer til skarphet og farger Anmelderen var jo klar i sin sak da.. Vi er ikke på noen måte skuffet over prestasjonene. Skjermen er et godt valg for storspillere som ønsker seg en 19” LCD-skjerm uten synlig tegn til etterslep i FPS-spill. Vi kan med hånden på hjertet anbefale denne skjermen for spillere. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Jeg ville vel også valgt 20", spesielt den fra NEC eller Eizo.. Men de koster jo skjorta OG underbuksa, så.. Forbrukslån, anyone?? Er bare ute etter det beste til spill, og hvis det er Philips skjermen blir det gjerne den. Edit: Dilemmaet ligger bare i at Philips skjermen hadde en del på minussiden når det kommer til skarphet og farger Anmelderen var jo klar i sin sak da.. Vi er ikke på noen måte skuffet over prestasjonene. Skjermen er et godt valg for storspillere som ønsker seg en 19” LCD-skjerm uten synlig tegn til etterslep i FPS-spill. Vi kan med hånden på hjertet anbefale denne skjermen for spillere. Har ikke sagt noe annet. Men vil jo seffølgelig ha en skjerm med god responstid, og seffølgelig gode og klare farger. Når det gjelder fargene virker det ikke som denne har det. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Kjøpte meg selv en Eizo L795 og er storfornøyd. Merker minimalt lite til etterslep selv om jeg har brukt CRT i alle år. Kan trygt anbefales.. En bunnsolid pixelfeil garanti på 5 år hjelper og selvfølgelig. Ingen ting som er mer irriterende enn en prikk midt på skjermen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Kjøpte meg selv en Eizo L795 og er storfornøyd. Merker minimalt lite til etterslep selv om jeg har brukt CRT i alle år. Kan trygt anbefales.. En bunnsolid pixelfeil garanti på 5 år hjelper og selvfølgelig. Ingen ting som er mer irriterende enn en prikk midt på skjermen. Joa, men for meg virker det som LCD skjermer egner seg dårlige til spill per i dag. Det er vanskelig å finne en LCD som har lite etterslep, og som samtidig har gode og skarpe farger. Jeg kunne gjerne tenkt meg LCD fordi den tar mindre plass, er lettere, og mindre stråling går jeg ut i fra. Vil helst ha den ultimate LCD når det gjelder spill. Da legges det spesiell stor vekt på etterslep og farger. Philips skjermen har ikke noe synelig etterslep, men den "lave" prisen gjør sånn at den ikke har skarpe og fine farger, noe som jeg synes er viktig. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Skal du ha en god LCD til spill som også er god i farger så tror jeg du må gå for 17 eller 20" NEC Lenke til kommentar
Radial Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Elller 20" Eizo? Er ikke den også veldig bra? Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Eizo L885 er en av de beste skjermene vi har sett når det kommer til bildekvalitet, men den sliter litt for mye i spill etter vår smak. Lenke til kommentar
Gvarv Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg kjøpte Philips'en med tanke på spilling og DVD, og er svært fornøyd. Den gruser den gamle Viewsonic'en min på både farger og respons. Før jeg kjøpte den, leste jeg igjennom 15 sider med diskusjon på et fransk forum, hvor stort sett alle var fornøyd med fargene. Når det gjelder mangelen på DVI, så synes jeg det er en del snobberier ute og går. De fleste skjermkort takler overgangen fra digital til analogt helt utmerket, og hvorfor skulle de ikke det? Dette er tross alt en svært utprøvd teknologi. For meg blir det litt som med høyttalere; ja det er utrolig digg med SPDIF, men om du har et lydkort med bra DAC, spiller det omtrent ingen rolle. Jeg misstenker derimot endel skjermfabrikanter som leverer skjermer med både DVI og analog for å slurve med den analoge. Motsatt virker det også som om de som leverer uten DVI gjør seg litt mere flid med den analoge utgangen. *rant mode off* Kjøpt Philips'en, og bruk 14 dagers returett hvis du ikke er fornøyd med fargene I sin prisklasse er den den ultimate 19" spilleskjermen! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Eizo L885 er en av de beste skjermene vi har sett når det kommer til bildekvalitet, men den sliter litt for mye i spill etter vår smak. Det blir sånn 13000 for en skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå