Kenshin Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Heisann folkens! Regner med at en av dere har peiling på dette:p Jeg kjøpte nylig en Astel B1 studiomikrofon som jeg skal bruke til å ta opp stemmen min til hjemmeøving. Først plugget jeg den inn på den bærbare PC`en min og brukte programmet lydinnspilling som følger med Windows til å gjøre opptak, men får ingen lyd når jeg prøver å spille av. Har leket lenge med kontrollene på PC`en men uten noe resultat, NULL lyd. Tenke så at det kanskje var noe galt med den bærbare PC`en og bestemte meg for å prøve å gjøre et opptak på den stasjonære PC`en i huset, men akkurat samme problem der også! Har noen av dere peiling på hva årsaken til dette kan være? Mikrofonen fungerer fint når jeg kobler den på på MD`en min. Snakkes! Lenke til kommentar
radiated Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Var det ikke Astel D1? Dynamiske mikrofoner har veldig lavt utgangsnivå, så du bør skjekke om nivået på mikrofoninngangen. Dette gjøres ved å gå inn på volumkontrollen i windows og trykke på alternativer - egenskaper - innspilling. Prøv å sette volumet ganske høyt, og trykk "velg" på mikrofonkanalen. Hvis ikke dette virker ville det vært nyttig å vite hvilket lydkort du bruker. Lenke til kommentar
Kenshin Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Var det ikke Astel D1? Dynamiske mikrofoner har veldig lavt utgangsnivå, så du bør skjekke om nivået på mikrofoninngangen. Dette gjøres ved å gå inn på volumkontrollen i windows og trykke på alternativer - egenskaper - innspilling. Prøv å sette volumet ganske høyt, og trykk "velg" på mikrofonkanalen. Hvis ikke dette virker ville det vært nyttig å vite hvilket lydkort du bruker. Heisann og takk for svar! Det kan nok stemme at utgangsnivået er veldig lavt, har problemer med det når jeg gjør opptak på MD`en min. Har fra før av gjort det du nevnte, uten lykke Lydkortet er et integrert Intel lydkort Håper du har noen gode idèer Snakkes! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Du har skrudd av 'Mute' for Mic'en i kontrollpanelet? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Da tror jeg heller at ditt integrerte lydkort mangler mikrofonpreamp (bare line inn). For monoopptak fås disse kjøpt for 5-600 kr. (f.eks Behringer mic-100) Hvis du vil ta opp med høyere nivå trenger du også en kondensatormikrofon, men da er du NØDT til å ha en preamp eller liten mikser for å gi mikrofonen 48 volt phantom-strøm. Et annet alternativ er å kjøpe et eksternt lydkort med mikrofoninngang, f.eks Hercules Muse Pocket USB, TerraTec Aureon 5.1, eller Creative SB Audigy 2 NX. Da kan du bruke det på både den bærbare og den stasjonære PCen. Lenke til kommentar
Kenshin Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Takker for svar! Jævlig med mas det skal være for å gjøre et enkelt opptak da:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå