nAD Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Ok, så sitter jeg her og skal bestille ny pc. Eller komponenter. Så funderer jeg veldig på om jeg skal velge AMD eller P4, har vel alltid hatt Pentium så jeg kan huske. Jeg bruker maskinen mest til spilling, video redigering. Noen som kan sette i sammen cpu, hk og ram som passer i lag? Pris 5000,- Vil dette gå fint i lag? MSI 875P NEO-FISR Hovedkort S478/800mhz I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR, Firewire Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 Eller er det noen store motforestillinger? Endret 5. august 2004 av nAD Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Vil dette gå fint i lag?MSI 875P NEO-FISR Hovedkort S478/800mhz I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR, Firewire Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 Ville kanskje byttet minnet i rimelig Twinmos eller noe "anna" som ikke var CL3 men egentlig spiller det ikke sååå mye rolle. Så helt fint ut det derre, har selv det MSI kortet der og må si meg mektig imponert over det Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=278146 Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 P4 har jo altid vært bra på videoredigering da.. og er det også fortsatt, men AMD64 har nå blitt sånn ca like bra til det også, og er tilleg endel bedre i spill. så ville kansje valgt AMD64. kommer veldig ann på hva du driver mest med da. spill eller videoredigering? Spill : klart AMD64 Videoredigering : P4, men AMD64 har også blitt mye bedre på dette området også. så det skiller dem ikke lenger særlig mye. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg bruker maskinen mest til spilling, video redigering. Dette er egentlig to selvmotisgende ting når man skal velge enten AMD eller Intel, AMD yter bedre enne Intel på spill, og Intel yter bedre enn AMD på videoredigering, så må du ta standpunkt til hva du bruker pc'en mest til. (Eller har du kanskje bestemt deg da du har satt opp et Intel system allerede ) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 eller for å si det sånn: hvilken av de to tingene vil du ha mest ytelse i? Hvis du driver omtrent like mye med begge deler ville jeg har gått for intel, siden du ikke kan stille ned grafikken eller noe sånn i video redigering (man kan vel egentlig det på ett sett og vis, men jeg antar det ikke er ønskelig), mens det kan du i spill... If you get my point. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå