-Enigma- Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har fått i oppdrag av en venn å fikse ham en pc i prisklassen 14000 +/- Siden jeg har pc som funker bra nok fra før er jeg ikke helt inne i hva som er et bra kjøp og ikke akkurat nå. Er sikkert en del av dere der ute som har kontroll på dette og det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg! skjerm og harddisk er i orden, er egentlig skjermkort, hovedkort og prosessor som er problemet! Noen som har noen gode tips til hva man burde kjøpe for ikke å svi av alt for mye penger men, samtidig få noe for lappene så hadde det vært fint å få høre På forhånd takk Enigma Lenke til kommentar
Radial Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Kabinett? Minne? DVD? Eller trenger han alt utenom skjerm og harddisk? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Rimelig PC til 14000? Tror nok du får en ganske grei "doning" til den summen. Bruksområder? Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Bruksområder you say? les topic *hinthint* Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Rimelig pc ? Prosessor, hovedkort og skjermkort til 14000? Kaller ikke det rimelig.. Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Gamer pc'er er dyre. En god gamer pc koster vel rundt 15000-20000 kr. Kommer ann på hvor bra skjermkort man velger. Hvis du vil ha en rimelig gamer pc burde du gå for amd fordi de viser seg å være best til spilling og samtidig er de billige. Jeg vil tro at det holder med 512 mb ram men det må være god kvalitet på det (CL.2). Skjermkortet kan ikke jeg annbefale noe spesielt fordi det er så stor forskjell på pris, men jeg har også tenkt å kjøpe en ny pc snart og da tenker jeg på radeon 9800 pro. Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Siden du ikke oppgir noe spess, så satt jeg opp ett fullt forslag...med skjerm og harddisk oxo, @ komplett: NEC DVD recorder ND-2510A IDE Sort, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW -------------------------------------------------------------------------------- AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED -------------------------------------------------------------------------------- Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid -------------------------------------------------------------------------------- Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out, Full-Retai -------------------------------------------------------------------------------- Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm -------------------------------------------------------------------------------- Logitech MX510 Optical Mouse USB & PS-2, Retail -------------------------------------------------------------------------------- Keytronic Tastatur KT2001 PRO PS2 (Norsk Versjon),"SORT", Retail -------------------------------------------------------------------------------- Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W PSU -------------------------------------------------------------------------------- Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM -------------------------------------------------------------------------------- Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs -------------------------------------------------------------------------------- Totalt: 14746.53 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå