Gå til innhold

PC kræsjer under doom3

Mr-JT

Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg kjører Doom3 på high / ultra-high quality, tar det ikke lang tid før det kræsjer. Jeg får en av to feil. Enten så fryser bildet, og jeg bare hører lyd, eller så får jeg følgende error: "minnet kunne ikke være read".

Fryser forøvrig også på medium quality, men det tar litt lengre tid!

Noen som er kjent med dette problemet, enten i Doom3, eller andre aplikasjoner?

mitt system:

Aopen ak79d-ultra 400max

amd xp 2800+ 2.08ghz

apacer 512mb ddr pc 3200 400mhz * 3

Sapphire radeon 9800pro

wd hard-disk 200gb 7200rpm

wd hard-disk 160gb 7200rpm.

Takk for alle svar som blir gitt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du har prøvd dette, eller om du i det hele tatt har overklokka skjermkortet, men det her kan være problemet.

Har hørt om folk som har fått litt driverproblemer osv i Doom 3. Feks en som bruke gamle skjermkortdrivere fikk elendig FPS i D3, selv om driveren funka utmerket i alle andre spill... Kan være verdt å oppdatere alle driverne dine, om du ikke allerede har gjort det.....

Og som du kanskje vet er D3 mer ømfintlig når det gjelder overklokka skjermkort. Selv om det funker fint i alle andre spill, kan det være at du må klokke ned litt i D3 for at det skal kjøre bra.

Lenke til kommentar

high / ultra-high quality med ati 9800 pro kort ?hvorfor spiller du med slike innstillinger ?gå ned til 1024x768 og medium quality.prøv med cat 4.9(beta)vet at cat 4.9 har fikset dette for noen som har hatt problemer i doom 3.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til PSdata om problemet, og de ba meg sette ddr-volten til 2.7v .

Har ikke fått minnefeil etter det, nå fryser det bare. Temp på cpu er fin, ligger godt under 50 grader under spill. Jeg har også ei vifte i kabinettet, som kjøler godt på skjermkortet, selvom det er vifte på den fra før.

Bruker de nyeste driverne fra ati, de som kom FØR beta-versjonen.

skal prøve med beta-driverne for å teste.

og skjermkortet er ikke overklokket :)

takker for svar !

Lenke til kommentar

Jeg har også et fullstendig u-overklokka system. Ingenting er modda.

Får tilfeldige kræsj nå og da, av og til når jeg åpner dører, av og til når den skal loade inn en ny sone.

Litt kjedelig når man endelig kommer inn i det så kræsjer det plusetlig.

Får ingen feilmelding, bare hopper ut i desktop.

Kræsja etter ca. en time med de nye betadriverne også. Orka ikke starte det igjen etter det..får vente på en patch.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Traxco. Hvor jeg kjører slike instillinger med radeon 9800pro ?

Tror jeg gjør det, pga kortet er bra nok til å kjøre spillet på maks. Hva får deg til å tro noe annet?

9800 pro fungerer fint med alt på high i 1024* her ivertfall.

Lenke til kommentar

Er det et VIA hovedkort , eller et Nforce 2 ? Jeg har et Nforce 2 hovedkort , og måtte sette AGP til 4X for å få et stabilt system. HGjaldt Doom 3 , Painkiller og Prince of Persia. Etter at jeg satte med AGP var alt ok. Sjekekt litt rundt , og hørte at det var et kjent kompatibilitetsproblem med Radeon kort og Nforce 2 hovedkort . Test det da vel ...

Han som foreslo at du skulle ta ut minne brikker , kanskje han mente at du skulle sjekek om en av minnebrikkene dine var skadet ???

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...