Gå til innhold

Garanti på mobil?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en SE T630 for 3 måneder tilbake, og nå funker ikke kameraet plutselig. Kan jeg få fiksa det på garanti? eller må jeg levere den tilbake og betale for alle utgifter de bruker for å få satt inn evt ny kamera eller fikse den gamle. Jeg kjøpte den på El-kjøp forresten. Og de forklarte at det var 1 års garanti. Men dette problemet inngår vel ikke inn i garantien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sluttet å virke sånn plutselig bare. Men jeg får levert den inn altså? de kan ikke kreve penger for reperasjonen? Har ikke mistet den i bakken eller utsatt den for vann eller noe. Er kjempe forsiktig med den. Kanskje derfor jeg også ikke orka å tegne forsikring, Siden jeg er overforsiktig med telefoner. Men uansett det betyr jeg kan levere den inn i hvilken som helst El-kjøp sjappe? Jeg jobber like ved en. Men kjøpte den i en helt annen en.

Lenke til kommentar

"Minst 2års garanti" jada, Nokia, Sony Ericsson har ET års garanti, Siemens har 1 år de og, men 2 års frabrikk garanti.

I tilfelle noen vil nevne klart svars sin 3 års garanti, så er det noe Klart svar selv betaler og står for.

 

Når ditt kamera slutter og fungere så går det på garanti.

Du kan levere din mobil telefon hos samme kjede som du kjøpte den, men du må hente den på den butikken du leverte den.

Lenke til kommentar

Garanti = noko produsentene gir på produktet sitt, tidsperiode kan vere frå 0 til livsvarig.

 

Reklamasjon= noko den norske forbrukerkjøpsloven gir deg, der blir det operert med 2 eller 5 års reklamasjonstid.

ut frå frobrukerombudet skal ikkje ein produsent kunne kalle noko garanti utan at det kan bevises at den gir større rettigheitar enn kjøpsloven. Derfor blei Klart svars garanti sett spørsmål med.

 

Når det gjeld mobiltelefoner ligger desse i eit stridsspørmål om dei skal ha 2 eller 5 års reklamasjon dette fordi lovteksten er veldig utydeleg på kva som skal ha 2 og kva som skal ha 5.

 

Men viss skaden/feilen oppstår på grunn av brukarfeil gjelder verken garanti eller reklamasjonsrett.

 

mvh

JanEirik

 

#uff den var litt feilposta så eg flytta den.#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...