Gå til innhold

Best av Megaworks 250D og Logitech Z-2200?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Megaworks er bedre, logitech har alt for mye brumlende upresis bass!

Spiller du inn sub'en på z-2200 korrekt så vil du ikke få Upresis og treg bass

Hvordan gjør du det da?

Lenke til kommentar

En oppdatering er kanskje på sin plass. Når jeg svarte på denne posten så klagde jeg over litt problemer med støy og muligens NOE lav lyd på Megaworks settet. Etter jeg fikk koblet profflydkortet mitt til så kan jeg ikke klage over mitt sett i det hele tatt. Hifi-kvalitet på lyd (men noe tung i bass-spekteret, selv om dette er noe som kan fikses på), og jeg klarer nok å spille flere slike små stueanlegg sønder og sammen med trøkket.

 

Jeg har fremdeles ikke klart å fått testet Logitech settet, men hadde jeg hatt pengene så hadde jeg villet teste det.

Lenke til kommentar
Det er faktisk noe som heter design også, og der har ikke det creative anlegget mye å stille opp med :thumbdown:

Skulle ønske jeg kunne si meg helt enig med deg der. Det er klart, Logitechet har høyere fancy schmnansy faktor, og gudene skal vite at jeg er ute etter design selv, men dette Megaworks-settet er faktisk ikke så grimt. Det er av tre, letter avrundet, med et par lekre merker, men det har ikke sånn ekkel tre-look som f.eks. billige Cerwin Vega høyttalere har...

Lenke til kommentar

Ja, det er litt rart at ikke designet blir satt høyere prioritet på. Det virker som man må velge mellom lekre "design høyttalere" med dårlig lyd, og stygge firkantede sattelitter med god lyd :hmm:

 

Jeg valgte logitech z-2200 pga designet og mye skryt fra diverse tester.

hittil har de ikke skuffet! Virker bra til å høre metall og rock. Har ikke merket noe som helst til "uklar og romlete bass". Dette med bassen som er upresis, tror jeg har mye med hvor du plasserer subben i rommet..

Lenke til kommentar

Jeg valgte logitech z-2200 pga designet og mye skryt fra diverse tester.

hittil har de ikke skuffet! Virker bra til å høre metall og rock. Har ikke merket noe som helst til "uklar og romlete bass". Dette med bassen som er upresis, tror jeg har mye med hvor du plasserer subben i rommet..

Jau, plassering er viktig. Jeg skal ikke uttale meg for hardt om dette, da dette er noe jeg ikke velger å legge vekt på. Som sagt, den nyeste Mysticum sangen (Black Magic Mushrooms) låter temmelig brutal på dette anlegget også... Samtidig som når jeg leker meg med reason klarer de å unngå den bassbeisingen som man kan høre når jeg spiller mp3er...

Lenke til kommentar
ja huff, vanlige mp3er låter dårlig på alle anlegg..

håper folk ikke dømmer diskant og bass-egenskapene ved å lytte til middelmådige mp3er.

bassen og diskanten er det første som ryker i en mp3

Ja, nei det kan du være sikker på. Jeg har bedømt lydkvaliteten utifra de få CDene jeg har med meg opp her i Nord (har en røys liggende nede i sør, men så var det dette med plass da)...

 

Edit: 665 The Neighbour of the beast

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...