Gå til innhold

Best av Megaworks 250D og Logitech Z-2200?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm... tror det er på tide at noen tester de høytaler settene mot hverandre... har i grunn lurt litt på hvilke av dem som var "best" ganske lenge.... men kjøpte meg z-2200 da jeg ikke gidda vente på noe sammenlignings test ;)

 

Men jeg TROR de er ganske like, vet ikke ossn jeg kom fram til dette med jeg tror z-2200 er hakke "bedre" :yes: kanskje forde jeg ble helt frelst når jeg kobla opp z-2200 og begynte og spille musikk ;)

Lenke til kommentar

Måtte de skitne guder konsumere all verdens defekt sikringsskap. Hadde skrevet et langt svar til deg, holdt på å avslutte, strømmen gikk og innlegget forsvant... Jeg prøver igjen...

 

Jeg har ikke prøvd begge disse anleggene men jeg har et slikt et Megaworks anlegg...

 

Såvidt jeg forstår er dette et samargeid mellom Creative og Cambridge Audio, noe som skulle borge for kvalitet.

 

Høyttalersettet er levert i tre, er rimelig tungt, og virker sånn sett som det innehar en del kvalitet...

 

Om det duger til musikk spørs litt på hva sort musikk du hører på. Tror at det vil duge til en del elektronisk musikk, men kanskje ikke til klassisk og slikt. Jeg har ikke helt fått så mye av oppløsningen på dette anlegget da jeg ikke har de testplatene jeg pleier å bruke liggende (har nettopp flyttet fra Bergen til Narvik), samt det faktum at all musikken min som jeg har tatt med meg oppover her er mp3er (rippet fra mine egne plater).

 

Har du digital utgang på kortet ditt kan du bruke denne på dette anlegget, har du ikke det er det to minijack innganger som du kan plugge inn to forskjellige enheter på.

 

En litt dum ting med dette anlegget er at det er veldig avslørende for kvaliteten på lydkortet ditt, mitt Audigy kort (som ikke har digital ut, og som jeg dermed ikke har fått testet digitalt sett) f.eks. er det lett å høre at støyer noe. Jeg har og et M-audio Delta 66 kort i maskinen, men her tror jeg det er noe tull med driverne siden dette lager mye annen støy og former for støy. Uansett, det var en digresjon.

 

I det foregående anlegget hadde jeg skrevet mye mer, men det kan jeg ta opp igjen når jeg kommer tilbake, ellers er det bare å spørre, så skal jeg svare...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt på noen av de. Men har hørt det meste av store "brødre"

 

Kan med hånden på hjertet si at Megaworks er det beste. Tror du burde gå for det.

Har selv hatt Z-560 noe som er bedre? Men syntes det ikke dugde noe særlig til musikk. Ble altfor slitsom lyd. Megaworks har mer korrekt, mere hifi lyd.

Lenke til kommentar

Har hørt at Altec Lansing 621 skal ha enda bedre lydkvalitet enn creative. En kamerat av meg har Altec Lansing 641, de har veldig bra lyd og en god stram bass. Men det anlegget har jo to 6 1/2 tommere, og 621 har bare ett... Men de som har lagt inn erfaringer på produktguiden er hvertfall fornøyde. :yes:

 

Har hørt Logitech z-2200 også. Det var for mye bass, det ble litt rotete...

Endret av chris_andre
Lenke til kommentar

Er enig med Kamp Fisk, den har for mye brumlende bass, selv om du skrur den ned. Man vil jo gjerne ha bass _Når det skal være bass_ Man spiller jo gjerne en del høyt, og da er Megaworks bedre en Logitech. Fordi den har mer "korrekt" lyd.

 

Diskanten blir litt for mye "skrikende" for mine ører, og slitsom i lengden. Såklart alle som får et nytt anlegg og prøver det, tenker jo "DÆVEN så sykt bra" Helt til man setter seg ned å hører ordentlig på lyden. Det var slik jeg kvittet meg med Logitech Z-560 som jeg tror er bedre en Z-2200 i stereo.

 

Dessuten har Megaworks har også oppgitt lavere frekvens: 25 - 20000hz mot Z-2200 sin 35 - 20000hz

Endret av Holmgr3N
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...