Gå til innhold

Grusom mimer lagging

Anbefalte innlegg

Før hadde jeg telenors 512/128 adsl-linje, og jeg kunne spille alle spill på internett uten lagging eller andre problemer.

Så skjedde det som aldri skulle ha skjedd. Jeg skiftet til en mimer 2048/512 adsl-linje av ymse grunner. Dette måtte jo bli helt knall tenkte jeg, så rask linje. Men problemet er rett og slett det at uansett hvilket spill jeg prøver å spille over nettet, så lagger det periodisk veldig masse, et stort irritasjonsmoment for meg og motspillere.

Så kommer det store spørsmålet. Er det noe jeg gjør feil? Har noen opplevd det samme problemet? Er det noen innstillinger som bør endres? Med den nye linjen fulgte også et bytte av router fra 3com, kan det være problemet?

På forhånd takk for evt. konstruktive tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, bruker router. Prøvde å koble utenom den, mine datakunnskaper er ikke så gode når det kommer til koblinger av den slags.. Jeg prøde å simpelten å koble fra ledningen min som går inn i routeren, og plugge den direkte inn i adsl-boksen, men da fant jeg ikke internett i det hele tatt.. Jeg har windows xp, og der har jeg erfart at det ikke alltid trengs å forandre på instillinger i slike situasjoner.. Er det da kanskje jeg som tar feil?

Lenke til kommentar

Ja, det kan hende at jeg har. Da må jeg nesten begynne å leite i "arkivet" mitt:) Jeg lurer bare på en liten ting. Da jeg hadde telenor, så var koblingen litt annerledes. Slik det ser ut nå, så er det ei bittelita svart boks med tre utganger på, merket med henholdsvis telefon, adsl og en ting til.. husker ikke nå. Ei ledning går fra merket "adsl" til ei større firkanta boks med mange lys på. Derifra går det enda ei ledning til routeren, og fra routeren går det ei ledning til pc'en min. Skal jeg ta ledningen fra den store boksa med mange lys, som går over i routeren og plassere den i pc'en min? Eller skal jeg ta ledningen fra tredeleren, og plassere rett i pc'en min?:) - forstod du noe av det? Prøvde begge deler, men ingen gav annet resultat enn at internetten forsvant. Prøvde uten cd altså.

Lenke til kommentar

Den boksen med 3 utganger (line, telephone, adsl) er et "filter tiltelefonen". 1 skal i telefonen, 1 skal til adsl'en(modemet, eller det boksen med lys på), og 1 skal i veggen der internetten kommer fra(line). Fra modemet skal det gå 1 ledning til routeren - wan.

Deretter er det bare å strekke ledninger fra de andre portene i routeren til de pc'ene som trenger internett.

Edit: Hvis du skal kjøre uten routeren, tar du den ledningen som går fra modemet - routeren, og strekker den til pc'en din.

Endret av Ongabonga
Lenke til kommentar

Du har ingen cd du :) Mimer leverer med fast ip , som står satt i router/modemet du får med...... Skal du gå utenom routeren , må du bridge modemet(altså fjerne routerfunksjonaliteten i det) , å så sette all info du har fra mimer på tcp/ip instillingene i nettkortet ditt i stedet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...