Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

5 enheter koblet til 4 ports router

Anbefalte innlegg

Jeg har en SMC Barricade bredbåndsrouter. Den har som kjent 4 porter pluss 1 stk WAN port. Jeg har 3 PC'er koblet til denne, pluss XBOX. Problemet kommer nå når jeg om noen dager får IP-telefoni. Da trenger jeg en port til. Tenkte jeg var kjempe smart da jeg kjøpte en Rj-45 splitter, slik at jeg kobla 2 pc'er inn i samme port på routern. Dette gikk ikke så bra. Hastigeten på mot disse 2 maskinene gikk den til 10Mbit, og det virker som de fikk nett annen hver gang...Ikke helt det jeg hadde tenkt for å si det sånn :no:

Er det noen som har noen tips om hvordan koble dette opp? I verste fall blir det jo å koble ut en pc og dytte inn XBOX'en når denne skal på nett, men vil jo helst unngå det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har forstått så vil ikke dette funke, fordi det er meningen at du skal ha en slik splitt på hver side av kabelen. Når du bare har koblet en splitt til routeren, vil den se på de to PC'ene som én, pga en splitt er helt dum. Det blir som om du har tatt en TP og separert den i to.

Du kan jo ta og kjøpe deg en større switch, eller en billig liten switch til og koble på.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Du kan jo ta og kjøpe deg en større switch, eller en billig liten switch til og koble på.

Var det jeg fryktet ja. Det lønner seg vel da å køpe noe med "Quality of Service" eller no da, slik at de små IP-tlf pakkene får pri eller?

Lenke til kommentar
Tenkte jeg var kjempe smart da jeg kjøpte en Rj-45 splitter, slik at jeg kobla 2 pc'er inn i samme port på routern. Dette gikk ikke så bra. Hastigeten på mot disse 2 maskinene gikk den til 10Mbit, og det virker som de fikk nett annen hver gang...Ikke helt det jeg hadde tenkt for å si det sånn :no: det.

De kostet vel like mye som en billig 5-porters switch, de koster ca 200,- og løser problemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...