Gå til innhold

ØKE Spillytelsen i doom3

Anbefalte innlegg

FAnt en link på warp2search , denne forteller deg at ved å slå på komprimering i cfg fila øker mann ytelsen.

Change these two lines to turn compression on and speed up doom 3

Find Doomconfig.cfg file in x:\Program Files\Doom 3\base and open it in Notepad

change from "0" to "1" the following lines

seta image_useCompression "1"

seta image_usePrecompressedTextures "1"

Benchmark Results at 1280x1024 Ultra Quality, Vsync, AA OFF

XP3200+

1GB Corsair XMS3500

ATI Radeon 9800pro using 4.9 cat beta's

options on default "0"

24.8fps

options on "1"

29.9fps

noen som vil teste og poste resultatet ? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så en link på den samme siden som du beskriver. ATI beta driver, som heter wxp-w2k-DOOM-HOTFIX-8-05... Kanske den driveren kan hjelpe på ytelsen. :blush:

Edit; Men nå kommer jeg ikke inn på den siden for å finne linken.

Endret av Shotgun
Lenke til kommentar

En kompis har en patch til Doom3 som viser hvor mye minne som ble brukt i spillet.. Han har 2 gig RAM, og Doom3 brukte ca. 87% minne gjennomsnittlig.. Det betyr alltså at spillet bruker mer enn 1024 mb RAM hvis det har muligheten til det..

Tror nok den tweakinga lager mindre minnebruk..

Lenke til kommentar
En kompis har en patch til Doom3 som viser hvor mye minne som ble brukt i spillet.. Han har 2 gig RAM, og Doom3 brukte ca. 87% minne gjennomsnittlig.. Det betyr alltså at spillet bruker mer enn 1024 mb RAM hvis det har muligheten til det..

Tror nok den tweakinga lager mindre minnebruk..

Patch?.. Tipper com_showMemoryUsage 1 i console gjør susen.

Lenke til kommentar

Leste på www.evilavatar.com at i samme fila kunne man forandre:

"I dunno if it's just me, but I noticed this trick beefed up my DOOM3 performance by a lot.

Anyhoo:

In your DOOM 3 directory, find "DoomConfig.cfg" (x:\Program Files\Doom 3\base). Open DoomConfig.cfg in Notepad.

Find the line:

seta image_cacheMegs "32"

I changed 32 to 96.

I got a nice boost in performance. I dunno if the tweak worked or not (maybe my machine did something wierd, have no clue), so I'm just seeing if this works for others as well, or if a different setting works better than others."

prøvde selv er ikke sikkert om d funka. tror det var i orden men men...

EDIT: Dere kan forøvrig lese om det her!

Endret av Odland81
Lenke til kommentar

offtopic; kan dere hjelpe meg? jeg er på et sted som heter marine command, og skal til administration eller noe.. fikk akkurat se en video på en data hvor det var en stemme som sa video uplink requested el noe hele tiden..også prata han kelly til meg på videoen.. finner ikke ut hvor jeg skal videre :( :( går liksom bare i ring virker det som.. :(

Lenke til kommentar
kunne ikke gå på huk under verken den ene eller den andre stikkflammen.. kom ikke noe sted..jaja får bare prøve videre.. ingen som har en link til et kart over doom 3 områdene?

Jeg er på akkurat samme stedet som du er nå, finner heller ikke ut hvor jeg skal.. Hvis du går under stikkflammen som er der hvor den video uplink ble vist kommer du bare til en ødelagt dør og du finner en PDA.. Fan skal det være bra for?

Lenke til kommentar
kunne ikke gå på huk under verken den ene eller den andre stikkflammen.. kom ikke noe sted..jaja får bare prøve videre.. ingen som har en link til et kart over doom 3 områdene?

Jeg er på akkurat samme stedet som du er nå, finner heller ikke ut hvor jeg skal.. Hvis du går under stikkflammen som er der hvor den video uplink ble vist kommer du bare til en ødelagt dør og du finner en PDA.. Fan skal det være bra for?

Er der jeg også.. OMG! :dontgetit:

Lenke til kommentar

HJELP :hmm:

Lenke til kommentar

HJELP :hmm:

Hvis dere er der jeg tror, må dere må aktivisere brannslukknings-mekanismen fra et eller annet konsoll i den andre retningen og komme tilbake, husker ikke stort mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...