flydman Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 FAnt en link på warp2search , denne forteller deg at ved å slå på komprimering i cfg fila øker mann ytelsen. Change these two lines to turn compression on and speed up doom 3 Find Doomconfig.cfg file in x:\Program Files\Doom 3\base and open it in Notepad change from "0" to "1" the following lines seta image_useCompression "1" seta image_usePrecompressedTextures "1" Benchmark Results at 1280x1024 Ultra Quality, Vsync, AA OFF XP3200+ 1GB Corsair XMS3500 ATI Radeon 9800pro using 4.9 cat beta's options on default "0" 24.8fps options on "1" 29.9fps noen som vil teste og poste resultatet ? Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Jeg så en link på den samme siden som du beskriver. ATI beta driver, som heter wxp-w2k-DOOM-HOTFIX-8-05... Kanske den driveren kan hjelpe på ytelsen. Edit; Men nå kommer jeg ikke inn på den siden for å finne linken. Endret 5. august 2004 av Shotgun Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Såpass inni spilltweaking er jeg ikke... Hva er det som skjer når man gjør dette, og ikke minst, hva er haken ved det? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det ser ut som at det komprimerer texturene, jeg tror isåfall det fører til lengre loadetid men mindre minnebruk, men jeg er langt ifra sikker. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Er det ikke det samme som å skru ned settingsene da (med low high etc)? Lenke til kommentar
Radial Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det er nok mye rart man kan tweake i den config fila. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) men blir ikke grafikk-kvalitet dårligere da?, kunne gjerne ha tenkt meg mindre minnebruk siden jeg bare har 512mb.... shekka i config, men der var de satt til 1 som standar..... hmm, rart Endret 6. august 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 En kompis har en patch til Doom3 som viser hvor mye minne som ble brukt i spillet.. Han har 2 gig RAM, og Doom3 brukte ca. 87% minne gjennomsnittlig.. Det betyr alltså at spillet bruker mer enn 1024 mb RAM hvis det har muligheten til det.. Tror nok den tweakinga lager mindre minnebruk.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Flytter denne til Doom III kategorien siden det er der slike threads egentlig skal være. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Såpass inni spilltweaking er jeg ikke... Hva er det som skjer når man gjør dette, og ikke minst, hva er haken ved det? Haken er noe redusert eyecandy. Fordelen er mer frames. Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 En kompis har en patch til Doom3 som viser hvor mye minne som ble brukt i spillet.. Han har 2 gig RAM, og Doom3 brukte ca. 87% minne gjennomsnittlig.. Det betyr alltså at spillet bruker mer enn 1024 mb RAM hvis det har muligheten til det.. Tror nok den tweakinga lager mindre minnebruk.. Patch?.. Tipper com_showMemoryUsage 1 i console gjør susen. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Leste på www.evilavatar.com at i samme fila kunne man forandre: "I dunno if it's just me, but I noticed this trick beefed up my DOOM3 performance by a lot. Anyhoo: In your DOOM 3 directory, find "DoomConfig.cfg" (x:\Program Files\Doom 3\base). Open DoomConfig.cfg in Notepad. Find the line: seta image_cacheMegs "32" I changed 32 to 96. I got a nice boost in performance. I dunno if the tweak worked or not (maybe my machine did something wierd, have no clue), so I'm just seeing if this works for others as well, or if a different setting works better than others." prøvde selv er ikke sikkert om d funka. tror det var i orden men men... EDIT: Dere kan forøvrig lese om det her! Endret 6. august 2004 av Odland81 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 offtopic; kan dere hjelpe meg? jeg er på et sted som heter marine command, og skal til administration eller noe.. fikk akkurat se en video på en data hvor det var en stemme som sa video uplink requested el noe hele tiden..også prata han kelly til meg på videoen.. finner ikke ut hvor jeg skal videre :( går liksom bare i ring virker det som.. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Har du gått forbi den stikkflammen? Gå på huk under den. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 kunne ikke gå på huk under verken den ene eller den andre stikkflammen.. kom ikke noe sted..jaja får bare prøve videre.. ingen som har en link til et kart over doom 3 områdene? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 kunne ikke gå på huk under verken den ene eller den andre stikkflammen.. kom ikke noe sted..jaja får bare prøve videre.. ingen som har en link til et kart over doom 3 områdene? Jeg er på akkurat samme stedet som du er nå, finner heller ikke ut hvor jeg skal.. Hvis du går under stikkflammen som er der hvor den video uplink ble vist kommer du bare til en ødelagt dør og du finner en PDA.. Fan skal det være bra for? Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 kunne ikke gå på huk under verken den ene eller den andre stikkflammen.. kom ikke noe sted..jaja får bare prøve videre.. ingen som har en link til et kart over doom 3 områdene? Jeg er på akkurat samme stedet som du er nå, finner heller ikke ut hvor jeg skal.. Hvis du går under stikkflammen som er der hvor den video uplink ble vist kommer du bare til en ødelagt dør og du finner en PDA.. Fan skal det være bra for? Er der jeg også.. OMG! Lenke til kommentar
Tim Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 kunne ikke gå på huk under verken den ene eller den andre stikkflammen.. kom ikke noe sted..jaja får bare prøve videre.. ingen som har en link til et kart over doom 3 områdene? Jeg er på akkurat samme stedet som du er nå, finner heller ikke ut hvor jeg skal.. Hvis du går under stikkflammen som er der hvor den video uplink ble vist kommer du bare til en ødelagt dør og du finner en PDA.. Fan skal det være bra for? Er der jeg også.. OMG! HJELP Lenke til kommentar
gumboglue Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 kunne ikke gå på huk under verken den ene eller den andre stikkflammen.. kom ikke noe sted..jaja får bare prøve videre.. ingen som har en link til et kart over doom 3 områdene? Jeg er på akkurat samme stedet som du er nå, finner heller ikke ut hvor jeg skal.. Hvis du går under stikkflammen som er der hvor den video uplink ble vist kommer du bare til en ødelagt dør og du finner en PDA.. Fan skal det være bra for? Er der jeg også.. OMG! HJELP Hvis dere er der jeg tror, må dere må aktivisere brannslukknings-mekanismen fra et eller annet konsoll i den andre retningen og komme tilbake, husker ikke stort mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå