XU Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hei. Jeg har tenkt å bestille meg en ny pc, som jeg kommer til å bruke mest til spilling. Det jeg lurer på er om dere kan gi meg noen synspunker og anbefalinger på dette oppsettet. Jeg har skjermer, tastatur og mus. Fra Netshop: CPU: AMD Athlon 64 3200 Hovedkort: Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 RAM: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 Harddisk 1: Western Digital Raptor 74GB S-ATA Harddisk 2: Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM Skjermkort: Hightech Excalibur Radeon X800 XT IceQ DVD-brenner: NEC DVD-brenner ND-2510 CPU-kjøler: Zalman CPU Vifte Fra Microplex: Kabinett: Lian Li PC6070A Strømforsyning: Fortron-Source FSP400-60PN mvh XU Lenke til kommentar
zaico Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Ser veldig bra ut dette.. Personlig ville jeg byttet PSUen i en annen (jeg har en Forton/source selv), dette fordi den du har valgt ikke har temperaturregulert vifte. Noe som fører til at den støyer mer en nødvendig, dog skal det sies at den ikke er sjenerende. Om dette ikke er noe problem for deg, er Forton-Source å anbefale. Endret 5. august 2004 av zaico Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 OCZ ram og Gigabyte hovedkort = Minnetrøbbel! Søk litt så finner du en tråd om dette(søk=gigabyte minne). Kjøp heller MSI Platinium hk, eller bytt rammen din Lenke til kommentar
XU Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 OCZ ram og Gigabyte hovedkort = Minnetrøbbel! Trodde at OCZ og Gigabyte passet bra sammen? Er det noen andre som har samme erfaring? Lenke til kommentar
DooBler Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har OCZ ramen og MSI K8n Neo Platinum. Fungerer helt fint det. PSU: Jeg har en MIST 480 W til 895,- på Microplex. Men de har ikke flere på lager akkurat nå, men anbefaler den. Den er helt lydløs. Hører den ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
XU Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Ser ut som om det blir et hovedkort bytte her. Jeg har vært inne på tanken å bytte til dette EPoX EP-8KDA3+, er det noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
Radial Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har ikke hørt noe negativt om Gigabyte og OCZ i kombo. Netshop sitter visstnok med papirer fra Gigabyte som sier at disse passer helt fint. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) OCZ ram og Gigabyte hovedkort = Minnetrøbbel! Trodde at OCZ og Gigabyte passet bra sammen? Er det noen andre som har samme erfaring? Har ikke hørt om dette, har gigabyte og ocz selv En test av gigabyte: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=370 Endret 5. august 2004 av kasol Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg vurdert å legge ca 2 k til i systemet. Da kan du kjøre 939 system Kabbet er helt greit, minner dog på at Lian Li har et som netshop har inne som koster litt mer, men bruker 120 mm vifter + at kabbet er genialt innvendig. Hadde også vurdert å noche opp rammen til pc 3700 Da har du et system som ikke er så ulikt mitt eget. Dessuten kommer OCZ med noen geniale PSU'er hvis du skal klokke litt. Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal Lenke til kommentar
zaico Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal Da går han jo glipp av halve morro med å kjøpe ny maskin. Ingenting er som å trykke på "power"-knappen og se at alt fungerer, når man selv har satt sammen maskinen! Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal Da går han jo glipp av halve morro med å kjøpe ny maskin. Ingenting er som å trykke på "power"-knappen og se at alt fungerer, når man selv har satt sammen maskinen! helt enig Lenke til kommentar
kasol Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 XU Oppsettet ditt er meget bra det selv har jeg nettopp kjøpt: Netshop: 12159 Zalman CPU Vifte Socket A/478/754 CNPS7000A-CU CNPS7000A-Cu 11289 Western Digital Raptor 74GB S-ATA WD740GD 8MB cache 10000RPM 13148 AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED ADA3500AWBOX Socket 939 512KB cache 13260 NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern 8X dual layer hvit, bulk 13004 OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum OCZ4661024EBDCPE-K PC-3700 2x512MB (3-3-2-8) 466MHz. 13162 Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 GA-K8NSNXP-939 ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/ Microplex: Kabinett: Lian Li Tower http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL Strømforsyning: MIST 550W http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST550ADP Hodetelefoner: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHPC155USB Komplett: Grafikkort: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB GS kasol / Steiner Lenke til kommentar
XU Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg vurdert å legge ca 2 k til i systemet. Da kan du kjøre 939 system Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal Jeg har vært inne på tanken å satse på sokkel 939. Det er vel heller ikke så dumt å få Netshop til å sette det sammen og teste det. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Zaico: Ingenting er så kjedelig som når det ikke fungerer heller. Dessuten er du sikker på at du ikke har fått noe som er defekt når disse setter sammen for deg. Jeg innrømmer at netshop bygde min maskin, og det gjør de med den neste også.... Og jeg har bygd mange PC'er opp gjennom åra Lenke til kommentar
kasol Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Hadde jeg vært trådstarter så hadde jeg vurdert å legge ca 2 k til i systemet. Da kan du kjøre 939 system Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal Jeg har vært inne på tanken å satse på sokkel 939. Det er vel heller ikke så dumt å få Netshop til å sette det sammen og teste det. jeg angrer akkurat nå for å si det slik.... Er data noob og har tilkalt farlige_leif som støtte! Få dem til å sette den sammen om du ikke er flink med data Endret 5. august 2004 av kasol Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 jeg tror socket 939 vil lønne seg når du skal selge denne maskina om ett år eller to Lenke til kommentar
zaico Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Zaico: Ingenting er så kjedelig som når det ikke fungerer heller. Dessuten er du sikker på at du ikke har fått noe som er defekt når disse setter sammen for deg. Jeg innrømmer at netshop bygde min maskin, og det gjør de med den neste også.... Og jeg har bygd mange PC'er opp gjennom åra Klart det er kjedelig når det ikke fungerer, fikk selv engang et defekt skjermkort når jeg bygde en maskin. Dette er selvsagt smak og behag, men jeg liker å sette sammen tingene selv. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg hadde da kjøpt alt på netshop og latt de sette det sammen for meg, da er det granatert at alt fungerer slik det skal Da går han jo glipp av halve morro med å kjøpe ny maskin. Ingenting er som å trykke på "power"-knappen og se at alt fungerer, når man selv har satt sammen maskinen! "Ingenting" er vel en sannhet med modifikasjoner Lenke til kommentar
XU Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Har du fått maskinen din, oivind_dahle? Er du isåfall fornøyd med den? Lenke til kommentar
Pr0Mo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Skumelt og trykke på "power"-knappen. Da jeg kjøpte meg min første pc, så bygde jeg og en venn den. Ble det bare masse piping Var mitt "brae" hovedkort som ikke likte minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå