gjenne Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hei! Kan noen hjelpe meg med dette: Når jeg setter i nettkort (3COM og andre) så finner windows nettkort og setter dette opp riktig. Når maskina skal restartes, låser den seg helt. Ingen ting hjelper annet enn å nappe ut nettkortet og starte på nytt. Jeg har ingen disker satt opp med raid. Abit KT7A - Raid Athlon 1,2 GHz Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Har du forsøkt Pauls abit faq? Det må jo være en konflikt i hardware, og du burde prøve ulike pci slot'er. Pauls faq omhandler nesten alle typer problemer som kan oppstå med abit kt7 kortene. http://www.go.to/kt7faq Lenke til kommentar
gjenne Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Har sett der og ikke funnet noe. Mulig at jeg ikke har lett godt nok. Har også prøvd ulike PCI-spor på maskina med samme resultat. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Du kan prøve: - Disable USB, com-port og parallell-port i bios og device manager, for å frigjøre IRQ-er. - Disable hele raid-kontrolleren og sette alle diskene på den vanlige ide-kontrolleren, av samme grunn. Gjør du dette har pci 5 egen irq. - flere pci-slotter. Prøv 1, 2 eller 3, 4 eller 6, og 5. pci 1 deler med agp, pci 2 og 3 med acpi, pci 4 og 6 med usb, og pci 5 med raid-kontrolleren. Hvilken IDE-kontroller-driver bruker du? Jeg har xp, og selv etter at jeg har installert 4-in-1, brukes den vanlige windows-driveren. Jeg må manuelt velge via-driver, og da fungerer ting hos meg mye bedre. Prøv det. Går ikke det, kan du prøve å installere uten acpi slik at du kan sette opp irq-er manuelt. Har du prøvd med forskjellige operativsystem? Kansje kan det hjelpe å pløye gjennom windowsupdate før du setter i nic-et? mvh Are-Harald. [ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-04-28 16:15 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå