Gå til innhold

Hår wax/gele problem:p

Skateee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JEg trenger en hår wax/gele som holder håret opp men som ikke gjør at håret ser stivt ut på noen måte. jeg har prøvd DAX men den hadde ikke godt nok hold

Den kan ikke overstige 150KR..

Takk for alle svar!

2563483[/snapback]

Vet ikke om du har fått det forslaget allerede, men Renati er bra. Koster 150kr, men er verdt det :thumbup:

Edit: Så den var foreslått nå.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Hårprodukter er jo faktisk (imho) et bevis på at pris=kvalitet.

Fudge, H2, Finn&Gunnar osv osv ER faktisk (mye) bedre enn det du finner i hyllene på H&M.

Nå må du ikke glemme KMS, con:text, Sebastion o.l. :)

Forøvrig koster vel ikke Fudge 270,- ? Jeg kjøpte en krukke for et par dager siden for 190,-. Ikke at det heller er en rimelig pris, men. :p

For folk på budsjett vil jeg anbefale Define WAX. Har brukt den et par ganger jeg har vært litt short-on-cash. Nå skal det sies at jeg har mellomlangt hår, så erfaringene er basert på det. :)

Lenke til kommentar
KMS paste er jo det optimale, da.. men det er dyre greier.
Hvor mye snakker vi her? Er alltid åpen for noe nytt :)
Tror jeg betalte 250,- for 150 ML.

2572304[/snapback]

Sikkert noen som har svart, men jeg ga 215 for 150ml her i Bergen. Mye billigere enn hjemme på bondelandet, der jeg gir ca. det samme for 100ml :)
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg syns "Renati" fra Cutrin er bra på både jenter og gutter, den er drøy i bruk, billig i forhold til andre vokstyper.

En annen gele/paste som også er bra uansett hvor langt hår du har er fra KMS heter "Blow Dry" , som er nesten lik en som var før som het "Liquid Paste".

Dax er den værste voksen jeg (og alle andre frisører) vet om. Den er veldig vanskelig å få ut med vanlig shampoo, og den legger seg bare som et tykt lag utenpå håret. Skal du få daxen ordentlig ut av håret må du bruke Zalo, det frister vel ikke veldig?

Lenke til kommentar
Renati (vet ikke hvilken) ødelegger faktisk håret på en eller annen måte om du ikke bruker renseshampoo. :)

- Vet ikke helt hvor sikker kilden min er.

6816473[/snapback]

Det tror jeg ikke på. Har brukt renati veldig lenge, og det funker glimrende. Får håret som jeg vil :) Kjøpte den nye Renati versjonen, identity eller noe sånt. Den var ikke like bra som renatien, fordi den ikke var like "stiv". Identityen var mere bløt, og holdt ikke håret like lenge :)

Lenke til kommentar
Frisørkjeden H2 selger noen glimrende egenproduserte produkter som selges til en rimelig penge; rundt 150-200kr boksen. Bruker selv voksen deres. Anbefales på det varmeste. Har hatt den i 1mnd og har fremdeles igjen halve boksen. En boks med fudge f.eks varer kun 3 uker og koster 270,-+. :)

2563652[/snapback]

Fudge koster 199 kronasjer her i sør. Fudge fungerer meget bra synes jeg, men man må bruke heftig mye for å få et bra resultat :xmas:

Jeg får vel prøve den H2 voksen hvis jeg kommer over den en gang :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker til daglig den hvite renatien. Super mudwax som gir meg det håret jeg ønsker å traske rundt med. Fått en del positive tilbakemeldinger etter at jeg begynte å bruke den også ;)

Myk og enkel å blande inn, og vaskes lettvint ut. Som nevnt; rimelige greier; 150 - 160,-.

Hvis noen prøver å prakke på deg "Sebastian Xtah crude clay" elns, så unngå det. Den er stiv og hard å gni inn og legger seg klumpvis såfremt du ikke har "mad frisørskillz" :p Håret ser bra og eksklusivt ut, men den er vanskelig å vaske ut. Sitter i håret selv etter mange hårvask. 380,- på Byporten i oslo. Avoid at all cost.

Edit: Til frisorjenta: du må gjerne komme med tips hvis du har noen.

Endret av Vial
Lenke til kommentar

Har prøvd masse forskjellig wax men enda ikke funnet en favoritt. Har ganske tjukt hår så syntes det er litt vanskelig å forme håret dersom det er tørt.

Er ute etter en wax som ikke koster så alt for mye, lukter godt og er lett å vaske ut om kvelden. Har forresten ganske kort hår, men det er VELDIG tjukt.

Pleier forresten dere å bløte håret litt før dere tar i waxen?

Renati: Syntes denne egentlig er ganske grei. Men håret blir veldig stivt + at den ikke lukter noe spessielt godt.

Define: Denne er litt annerledes en Renati. Håret blir ikke fult så stivt og den er litt bedre å ha i. Men denne syntes jeg er altfor "feit". Håret blir liksom fettete og ta på + at den er ganske vanskelig å vaske ut.( har dusja 2 ganger siden jeg tok oppi håret, og fortsatt så er håret ganske "seigt"

Shokwave fra vella: Begynner å bli en stund siden jeg brukte denne sist, men mener å huske denne var ganske grei. Det er lett å forme håret, lukter greit og går fint å vaske ut.

Taft: Kjøpte en boks med wax i fra TAFT sist jeg var i sverrige. Denne minner mer om en slags gele. Håret blir ikke spesielt stivt, men en mellom ting. Den er grei å vaske ut og lukter ganske godt . Eneste minus er at man må bruke mye og boksen er ganske liten. syntes også at håret ser litt "vått ut" når man bruker denne.

Gelwax fra vella(husker ikke helt navn, men kosta 220kr hos friøsren)

Brukte denne i sommer. Det ligger i ordet at dette ikke er vanlig wax, men Gelewax. Den er lett å forme håret med, lukter veldig godt men gir ikke fult så krafti "hold".

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Loreal Remix nå. . men jeg har det problemet at etter et par timer. .er det som om all voksen har bare forsvunnet ut av håret. . eller at all voksen har blitt sugd opp av hvert håhrstrå og lagret inni skallen min :( Det samme gjelder noe Define greier jeg har prøvd. Dax (rød) funka bedre, men det er FORFERDELIG vanskelig å ta i håret syntes jeg. . Er Sinnsykt stivt.

Resultatet mitt er at jeg har begynnt å gå med lue..... :p

Lenke til kommentar
Renati :w00t:  den grå boksen med svart lokk som jeg bruker. Har brukt den lenge og synes den er veldig bra. Og jeg har prøvd mange andre før denne, men renati'n slår alle.

7355311[/snapback]

Men den blir jo stiv.. trådstarter vil ha en som ikke blir så stiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...