fjotten Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 apt-get install xserver-xfree86, pakken heter ikke X11, ( i debian i hvert fall). Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 poenget var ikke hva pakken het, men at jeg ikke fikk koblet til for å laste den ned. X11 er en egen pakke, evt. en link mot xfree pakken. nå er forøvrig partisjonen historie, men som fugl føniks har den reist seg fra asken, og lever i beste velgående. nå skal jeg ikke kødde mer med kjerne- og driver oppdateringer. hvorfor fikse noe som allerede funker? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Han skriver vel tidligere at terminalene virker (control-alt-f1 osv) så det er jo tydeligvis et x-relatert problem. Det er det ikke, han mangler Unix98 pty support som det ble sagt tidligere her, Last ned kjernen fra kernel.org, pakk ut kjernen i /usr/src/, kjør ln -s /usr/src/KERNELMAPPE /usr/src/linux. les en kjerne howto, configurer kjernen med make menuconfig i /usr/src/linux, når du er ferdig kompilerer du kjernen ved å skrive (jeg gjør sånn): cp .config kake;make clean mrproper; cp kake .config; make bzImage; make modules; make modules install Så flytter du /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage og /usr/src/linux/System.map til /boot og reconfigger boot-loaderen din. peace of cake Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 takk, RatiX, hadde jeg hatt muligheten skulle jeg prøvd, men som sagt la jeg inn på nytt igjen i stad. Nå har jeg et system som funker, og hvis det funker er det ikke vits i å fikse det. ikke flere kjerneoppgraderinger eller driverfornyelser for meg på ei stund, nei. som sagt: takk til alle som har svart. får jeg flere problemer vet jeg hvor jeg skal spørre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå