Gå til innhold

PSData - Makan til dårlig service!


Anbefalte innlegg

Dette er en etterhvert lang og trist historie.

Jeg kjøpte et MSI k7tpro2 fra psdata noe tid tilbake. Ante ugler i mosen, da kortet var oppskrapet og tydelig brukt. Kontaktet PSdata, som selvfølgelig ikke skjønte noen ting, men var likevel villige til å gå ned i pris. OK, greit nok.

 

Etter en tids bruk ble det klart at kortet ikke er ok. Når jeg oppgraderer til bedre grafikkort og kraftigere prosessor begynner kortet og vakle, og vil ikke kjøre grafikkkortet skikkelig etter noen uker. Etter tre dagers uttesting, reinstallering av xp og win2000 og testing av komponenter ser jeg klart at hovedkortet er defekt, sannsynligvis klarer ikke kortet å levere strøm nok. Jeg erstatter msi kortet med et nytt Abit kt7a, og alt funker perfekt. Altså nok en bekreftelse av at hk'et ikke er bra.

Etter en uke eller to kommer likevel kortet i retur. Jeg hadde tatt meg god tid og skrevet en utførlig feilbeskrivelse, blant annet at kortet av og til ikke klarer å starte med en 1200mhz duron til tross for siste bios. Gjett hva guruene i PSdata har funnet ut: Kortet klarer jo å kjøre 3dmark noen timer, og da kan det vel ikke være noe galt?

De gidder ikke engang å kontakte meg for å diskutere saken, bare sender meg kortet i retur.

På telefonen svarer en annen stakkar at kanskje det er en konflikt i hardware? Som om jeg ikke sjekker slikt før jeg tar meg alt bryderiet med å skru alt fra hverandre og sende det inn? Konflikter i hardware oppstår vel ikke spontant heller? Dette skjedde gradvis etter ukers bruk etter siste installasjon.

 

Jeg blir skikkelig frustrert, sender en lang og utførlig email før påske. Jeg får svar at han guruen som testa kortet vil svare meg når han er på jobb. Jaggu sa jeg smør! Ingen svar. Jeg sender en ny email etter ca. to uker, spør hvorfor jeg ikke hører noe. Nye bortforklaringer, guruen har visstnok vært borte, men nå er han på plass, så han vil svare meg ASAP. Jahaja... i dag har jeg fortsatt ikke hørt noe.. Sannsynligvis fordi de er svar skyldige..

 

Dette er liksom det eneste firmaet som skal ha seks øyne på terningen...

Jeg har lovet meg selv å aldri handle med det firmaet mer dersom de ikke ordner opp for seg, og det er ikke mye som tyder på det. Ingenting gjør meg mer forbanna enn å bli neglisjert.

Og jeg er en god kunde, handler og setter sammen pc'er for ganske mange personer etter hvert.

 

Håper dere der ute kan ha dette litt i bakhodet neste gang dere handler med dem...

 

Hører gjerne noen synspunkter på dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte inn ett MSI Pro 2a til psdata som ikke virket skikkelig,og fikk ett nytt hovedkort i retur :grin:

Tenker du får ett nytt ett du å , så lenge

du sier det du sier så kan de jo ikke beskjylde deg får og lyge,og ærlighet vare jo lengst, vips dermed får du nytt hovedkort :smile:

ikke sant psdata ?

 

 

_________________

eyeflash.gif

 

 

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-04-28 16:25 ]

Lenke til kommentar

Rett skal være rett, fram til det siste året har jeg hatt stort sett positive erfaringer med PSData jeg også. De første årene var de jo ganske fantastiske på servicesiden. En gang fikk jeg til og med en cd spiller sendt til meg før jeg hadde sendt inn den gamle. Men det var i gamle dager...

Synes jeg har merket en holdningsendring i den senere tid.

Kan det være at serviceavdelingen nå blir drevet av uerfarne fjortiser?

 

Unnskyld den siste usakligheten, har bare blitt så opptrekt av dette her.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-28 16:33, Leffie skrev:

Og jo, det stemmer at msi k7tpro2 kortene generelt har problemer med strømleveransene. Dette har jeg også forsøkt å fortelle psdata.


Men kanskje de er lei av å erstatte msi kort?


 

Er det sånn med K7TPRO kortene også ?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 09:21, siDDIs skrev:


Eg må sei at sørvisen deiras er av høg kvalitet, spessielt for å vera så billige :smile:


 

Hei !

 

At et firma har billige priser er ikke det samme som at de kan tillate seg å yte dårlig service. Uten sammenligning forøvrig bør alle butikker yte god service uavhengig av prisnivå.

 

Selv er jeg stort sett fornøyd med PS, med untak fra da jeg reklamerte på hovedkortet mitt. Problemet er at kortet "alltid" går i dvale etter endringer i BIOS. Sendte inn kortet for sjekk sist høst men det kom i retur uten at de hadde påvist feil, men : de tok ikke betaling for testingen som ville være naturlig ved feilfritt produkt. Ergo: de fant ut at kortet fungerte nesten som det skulle men ikke nok til at de kunne belaste meg for testingen....

 

Problemet vedvarer ennå, tror jeg må sende det inn på nytt..

 

Torfinn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...