Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å oppgradere?

Xanitra

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende på min PC:

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz

Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR

AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Crucial PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 6ns

Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 32Meg x 64 X 2

Asus A7V333 Hovedkort for Socket A DDR

VIAKT333, ATA/133, ATX, USB2.0, Retail

Jeg trenger å oppgradere..

Gjør jeg ikke det nå, må jeg kjøpe meg ny pc. å det blir for dyrt.

noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke noe om hvilket bruksområde du skal oppgradere den for, men antar at det er spill siden du har Radeon 9600XT.

Jeg ville ikke oppgradert alt ennå om du er litt pengelens. Jeg ville startet med de to værste flaskehalsene til spilling og nye spill og spart resten av oppgraderingen til senere. De to flaskehalsene jeg tenker på er:

RAM:

Kjøp 512MB PC3200-ram (ca 7-800kr) og bruk det sammen med den gammle ram'en din. Da får du totalt 768MB ram, noe som burde være nok for dagens mest krevende spill. Men du må nok kjøpre PC3200-brikken på samme hastgighet som PC2700-brikken din for å få det til å fungere. Grunnen til at jeg likevel valgte PC3200 er at det koster nesten ingenting ekstra og du kan bruke det ved neste oppgradering.

Skjermkort:

Kjøp f.eks Radeon 9800 Pro til rundt 1800-1900kr. Dette holder i massevis for dagens spill og de nye spillene som er like rundt hjørnet.

Det jeg ville ventet med er hovedkort og CPU. Vent til ytelseforskjellen blir ennå større på ditt nåværende system og det nye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er ikke helt enig at det ikke lønner seg å oppgradere HK..

Trådstarter burde få ta i et KT600-basert kort på lagersalg til ca. 200-300kr. Eller f.eks. et nytt Epox 8Krai til ca. 450kr.

Det vil gi vesentlig bedre ytelse.. sammen med 512MB DDR400 (PC3200) RAM.

Som jeg har nevnt tidligere i andre tråder oppgraderte jeg selv fra KM400M (som i praksis er KT333) til KT600..

Meget fornøyd med resultatet...

Jeg *antar* da at det går like greit for trådstarter mht. å sette FSB til 200 uten at Barton'en "kneler"...

Dette gir en *vesentlig* ytelseøkning... trolig mer enn å gå fra 9600XT til 9800Pro, men det er sikkert lurt å gjøre det i tillegg...

Og det beste er at det ikke er nødvendig å reinstallere noen ting...

Bare bytte kort... og "tut og kjør"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...