Jim Rager Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har nettop kjøpt meg nytt simkort og jeg valgte å beholde det gamle nummeret, men når jeg skrur på telefonen (siemenes M55) så stør der bare "søker nett". Jeg er overbevis om at der er somkortet for det samme skjedde når jeg prøvde det i en annen telefon. Den har nå stått å søkt etter nett i en halvtime. Noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det er vel gjerne ikke aktivt enda? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Når blir det "aktivt" da? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Vel, jeg vet at når jeg porterer et nummer til ett nytt simkort så får jeg ofte simkortet lenge før sammen med en dato når det nye simkortet vil virke. Så når det blir aktivt, det er det vel du som vet. Lenke til kommentar
FunnyGhost Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hvis det er snakk om portering fra Netcom til Telenor f.eks vil det ta 10 virkerdager. Hvis du har kjøpt deg et nytt sim kort hos samme operatør, så skal det gå på under en time, ring kunde service og opp gi ditt sim kort nr og spør hvorfor det ikke har blitt aktivt enda. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Hvis det er snakk om portering fra Netcom til Telenor f.eks vil det ta 10 virkerdager. Hvis du har kjøpt deg et nytt sim kort hos samme operatør, så skal det gå på under en time, ring kunde service og opp gi ditt sim kort nr og spør hvorfor det ikke har blitt aktivt enda. hehe, da blir det vel at jeg må ringe til telenors fantastiske kundeservice Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hvis det gjelder portering kan du vel bruke ditt gamle sim-kort til du får melding om å bytte til det nye? Slik var det i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
FunnyGhost Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 ** Det gjelder dessverre bare når portering fra en operatør til en annen foregår. Telenor Kundeservice er da greie folk, raske er de og. Prøv netcom du, Standard svar: Alt er iorden her, sikkert noe galt med deg. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 prøv å slå av og på telefonen du, hvis simmen din ikke er aktivert når du slå på telefonen så vil den ikke få dekning før du slår den av og på Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Prøv netcom du,Standard svar: Alt er iorden her, sikkert noe galt med deg. Men fy søren kor mange ganger det er "feil" med simkortet det er der kundene som ha klussa til for seg. Jobba tidlegare i mobilbutikk og det var ein del gonger eg fekk: "kan ikkje ringe", "kan ikkje sende sms" o.l. Feil: nr til sms sentral var sett til eit eller anna nr som dei skulle sende meldinga til. Satt på skjult nr i netcoms nett Desse spørsmåla får kunde service til dagen dermed kan eg skjønne det du meiner er standard svar. Essensen til å få eit godt svar ligger i korleis ein legg fram problemet. "Noe er galt med simkortet mitt" -> Kva kan ein svare? "Når jeg gjør xx og yy så skjer zz og aa -> litt lettere å feilsøke. Ein kan sjå mange gode eksmepler på dette i forumet her, gode feilbeskrivninger gir rette og gode svar, dårlige får få eller feile svar då ingen veit eigentleg kva problemet er. mvh JanEirik PS dessutan var den feilposta men eg flytter den til rett forum som er operatører og tjenester. Endret 5. august 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Takker for mange gode svar Nå funker telefonen fint igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå