skarsk Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hei, har vært på utkikk etter en ny bærbar PC som har mulighet for å kjøre to skjermer samtidig - altså kunne jobbe med to programmer med hver sin skjerm. Finn denne muligheten på noen bærbare PC'er? Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Den finnes vel omtrent på samtlige av dagens maskiner, se etter VGA-utgang. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Kanskje uttrykker jeg meg litt klønete? Med to skjermer samtidig, mener jeg følgende: Eksempel: Jeg skal skrive en artikkel hvor jeg skal beskrive framgangsmåten til en bestemt operasjon i Photoshop. På en ekstern skjerm vil jeg ha oppe BARE Photoshop, og det jeg skal utføre der. På skjermen til den bærbare PC'en skal jeg skrive en artikkel i Front Page. Poenget er at jeg vil jobbe med to skjermer, hver med fullt bilde, og de to ulike programmene. Jeg vil kunne skifte mellom programmene jeg bruker, men begge skjermbildene må sees samtidig. Dette kan man gjøre på en vanlig PC dersom man kjøper et skjermkort med TO utganger på. Spørsmålet er derfor fremdeles om det finns en bærbar PC med et skjermkort med TO utganger på? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Du vil altså ha en løsning med *tre* skjermer? To eksterne pluss den innebyggede? Dette finnes ikke. (I alle fall ikke på konsumentmarkedet.) Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Du vil altså ha en løsning med *tre* skjermer? Ut fra siste kommentar fra qwert tolker jeg det slik at det går an å se ulike skjermbilder på den bærbare PC'en sin egen skjerm, og ekstern tilkoplet skjerm SAMTIDIG? Dette visste jeg ikke. Kan jeg da få en forklaring på hvordan man går fram for å gjøre dette? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 I gamle dager var det alltid enten/eller, men ikke nå lengere. Nøyaktig hvordan det gjøres kommer an på laptopen. Det er vel ikke mulig på de mindre bra integrerte skjermkortene, men på de dedikerte fungerer det akkurat på samme måte som med to skjermer på en 'vanlig' pc. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Takker qwert, skal se nærmere på min Compaq Evo 1020v. Bruksanvisningen er som kjent det siste man ser på! Lenke til kommentar
qwert Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Har brukt en EVO 1020 selv, og *tror* ikke den kunne kjøre to skjermer uavhengig av hverandre. ATI Sier om R7000 IGP: - Dual CRT controllers provide independent dual display support: same image with independent timings, or different images (extended desktop) Dette høres ut som at den kan 'clone' og 'span'. Å få dem til å oppføre seg to separate skjermer vil nok kreve to ramdacs. HYDRAVISION i ATI-speak, og Dualview i nVidia-verdenen. (Man bare må like markedsførings-sjargong...) Mobility Radeon 9000 eller Geforce FX-Go (samt GF4MX-Go?) og nyere. Endret 5. august 2004 av qwert Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Takker igjen for opplysninger fra deg. Skal sjekke dette når jeg bytter ut min bærbare med en ny en, snart. Lenke til kommentar
perperper Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hm, jeg har en evo n800c, den har et radeon mobility 7500 og den klarer to skjermer uten problemer. For tida er det ikke langt unna at han som skrev innlegg nr. 2 har rett, bare se etter en vga-utgang - så har den funksjonaliteten du er ute etter. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Ehh, ønsket til Skarsk kan de aller fleste laptoper klare (og de fleste stasjonære for den saks skyld). Istedenfor å klone skjermbildet (likt bildet på skjerm 1 og skjerm 2) så velger man å UTVIDE skrivebordet til å omfatte skjerm nummer 2. Man finner disse valgene under skjerm/properties Lenke til kommentar
qwert Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg tolket ham slik som at han ville ha et 'reelt' multidisplay-setup. Altså ikke strekking av desktop, men to 'uavhengige' skjermer. (Taskbar bare på den ene, vinduskontroll, ingen overlapping osv.) Om bare strekking (span) er det som trengs bør Compaqen allerede klare dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå