Gå til innhold

Nye ATI-drivere øker ytelsen i Doom

Anbefalte innlegg

Er det noen her som opplever at doom krasjer etter et par minutter? Skal prøve meg med en clean install av xp i helgen, i håp om at det hjelper... Noen som har noen tips :hmm:

Hei!

Jeg har også opplevd at Doom 3 kræsjer etter et par minutter. Jeg har R9800Pro. Heldigvis hjalp det med en reinstallering av XP + alle driverne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Off topic:

Vil Doom 3 kjøre greit på mitt system?

Abit NF7-S 2.0, 512 Mb RAM, Athlon XP@1,8GHz, PC Radeon 9800 Pro@XT.

Jepp. Sjekk tester av forskjellige hardware konfiger på Doom3 på HardOCP.com. Din konfig bør holde i lange baner (med mindre du er veeeldig kresen).

<mer offtopic>

Sjøl kjører jeg på kun GF4 ti4200, Athlon XP2000+ og 512MB og det går da rundt og grafikken ser fantastisk ut, selv om det er kun på 640x480 og Low settings!!

</mer offtopic>

Lenke til kommentar

Har han ikke R9800 da? Jeg kjører Doom3 helt fint i 1280x1024 med 4xAA i high quality og det med Catalyst 4.7

Har han 9800Pro så blir saken en litt annen ja. Tenkte ikke noe videre over scoren hans, men det virker jo helt klart som et 9800Pro.

Kjører du 1280*1024 4xAA med 9800Pro? Og det går smooth? I så fall er du ikke spesielt kresen på framrate :)

Farcry er neppe be all end all av SM3.0. Vi vil nok se større ytelse forbedringer fra SM2.0 til SM3.0 enn det.

Merk at jeg snakket om SM2.0b og ikke SM2.0

Endret av formann
Lenke til kommentar

Kjører du 1280*1024 4xAA med 9800Pro? Og det går smooth?  I så fall er du ikke spesielt kresen på framrate :)

Se profilen min.

Likevel er ikke FarCry et bevis på at SM3.0 ikke kan være raskere enn SM2.0whatever.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Kjører du 1280*1024 4xAA med 9800Pro? Og det går smooth?  I så fall er du ikke spesielt kresen på framrate :)

Se profilen min.

Likevel er ikke FarCry et bevis på at SM3.0 ikke kan være raskere enn SM2.0whatever.

Jeg har aldri sagt at det er et bevis.. har jeg vel? Det er et litet hint, om ikke annet.

Det er for dumt at man skal være nødt å sjekke profilen din for å finne ut hva slags hw som er brukt. Er det virkelig så vanskelig å legge til de få bokstavene?

Blir det samme som folket skriver "se sigg" .. det er så forbanna teit. Leser man posten en mnd eller to etterpå, så blir det ofte helt feil.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at det er et bevis.. har jeg vel?

Nei, ikke direkte, men du påstår at "PS2.0b viste seg å være nesten like bra som PS3.0", Jeg regnte da med at du siktet til FarCry.

Det er for dumt at man skal være nødt å sjekke profilen din for å finne ut hva slags hw som er brukt. Er det virkelig så vanskelig å legge til de få bokstavene?

Er det virkelig så vanskelig å skjekke profilen? Dessuten ser hw.no helst at vi har specen i profilen og ikke i signaturen. Var ikke dette også forbudt før?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at det er et bevis.. har jeg vel?

Nei, ikke direkte, men du påstår at "PS2.0b viste seg å være nesten like bra som PS3.0", Jeg regnte da med at du siktet til FarCry.

Er det virkelig så vanskelig å skjekke profilen? Dessuten ser hw.no helst at vi har specen i profilen og ikke i signaturen. Var ikke dette også forbudt før?

Tja.. skrev nok litt dumt. Burde ha skrevet at det foreløpig ser ut som PS2.0b yter nesten like bra.

Skal man sjekke profilen til alle for å få mening i en post blir det slitsomt. Det er faktisk mange som ikke har spec i profilen engang. Det jeg mente er at du kunne ha skrevet i posten hva slags HW du brukte.

Når jeg poster resultater, så passer jeg på å få med alt i selve posten. Hardware OG instillinger. Alt som er relevant.

Når noen leser denne tråden om noen uker/mnd så kan det godt hende du har byttet hardware. Postene du skriver til vanlig er gode og du forklarer deg godt. Burde ikke være noe problem å skrive noen få ord om hva slags HW og instillinger du har brukt.

Mange dropper dette forde de ikke vet bedre, dette gjelder ikke deg.

Alt for mange er for late når det kommer til dette.

Lenke til kommentar

Har testet Doom3 med Catalyst 4.7 og 4.9 Beta og her er mine resultater.

Testene ble kjørt 2 ganger.

ALTGR+|

timedemo demo1.demo

Catalyst 4.7 1280*1024

• Ultra quality = 20,8
  • High quality = 26,5
  • Medium quality = 29,2
  • Low quality = 29,5

Catalyst 4.9 Beta 1280*1024

• Ultra quality = 22,6
  • High quality = 29
  • Medium quality = 31,3
  • Low quality = 31,4

Catalyst 4.7 1024*768

• Ultra quality = 30,2
  • High quality = 38,3
  • Medium quality = 44,1
  • Low quality = 44,4

Catalyst 4.9 Beta 1024*768

• Ultra quality = 33
  • High quality = 42,8
  • Medium quality = 48,3
  • Low quality = 48,4

For Hardware spesifikasjoner se signatur

Endret av thunstad
Lenke til kommentar
formann Skrevet 07/08/2004 : 02:08

Skal man sjekke profilen til alle for å få mening i en post blir det slitsomt. Det er faktisk mange som ikke har spec i profilen engang. Det jeg mente er at du kunne ha skrevet i posten hva slags HW du brukte.

Når jeg poster resultater, så passer jeg på å få med alt i selve posten. Hardware OG instillinger. Alt som er relevant.

Når noen leser denne tråden om noen uker/mnd så kan det godt hende du har byttet hardware. Postene du skriver til vanlig er gode og du forklarer deg godt. Burde ikke være noe problem å skrive noen få ord om hva slags HW og instillinger du har brukt.

Mange dropper dette forde de ikke vet bedre, dette gjelder ikke deg.

Alt for mange er for late når det kommer til dette.

Neste post i tråden :

For Hardware spesifikasjoner se signatur

Jepp, ser ut som folk hører på deg :p

Er forseten helt enig med deg forman.

Lenke til kommentar

En mye bedre og sikrere ytelsesbedring i doom3 gjør du slik: :thumbup:

i cfg filen under katalogen base gjør du følgende:

(du må ha grafikkkort med minimum 128 mb for å få dette til å fungere)

Dersom du har 256 mb på grafikk kortet

endre cachemegs til 128 mb

Dersom du har 128 mb på grafikk kortet

endre cachemegs til 96 mb

Jeg har et ati radeon 9600 med 256 mb. Ytelsesbedringen var markant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...