Howard Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Nye ATI-drivere øker ytelsen i Doom ATI har sluppet et sett med beta-drivere. De nye Catalyst 4.9 Beta skal visstnok øke ytelsen i Doom 3, men installeres på eget ansvar. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Hva skjer om denne driveren ødelegger alt, er det da bare å installere en eldre driver? Er helt newbie på dette Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Hva skjer om denne driveren ødelegger alt, er det da bare å installere en eldre driver? Er helt newbie på dette Jupp Lenke til kommentar
aschj Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Jeg leste på et forum at den omtalte driveren øker ytelsen i Thief 3 også. Det er derfor logisk å anta at alle Unreal-baserte spill vil få en tilsvarende boost. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Driveren øker ytelsen på doom 3 med mellom 5-15 % avhengig litt av hver enkelt testmaskin, er noen som avviker fra dette selvsagt med mer eller mindre % . Da dette er en betadriver så blir det spennende å se hvor mye ytelsen øker med di definitive driverene. Edit : Har ikke ati selv, men denne prosenten er hva man har som regel fått etter bytte til disse nye driverne, for eksempel 30 til 33fps. En annen ting jeg ikke kan uttale meg om er bildekvaliteten, hadde vært gøy om noen som har ati kort (9800-x800) kunnet uttale seg om det her i tråden. Endret 5. august 2004 av Malvado Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Håper bare ikke bilde kvaliteten går ned når ytelsen går opp. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Har testet 4.9 på mitt Club3d 9800pro kort. Det ble faktisk merbart bedre. Bedre flyt (1280x1024 medium). Synes bildekvaliteten ble bedre! Lenke til kommentar
Popsi Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Er det noen her som opplever at doom krasjer etter et par minutter? Skal prøve meg med en clean install av xp i helgen, i håp om at det hjelper... Noen som har noen tips Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Får du mange fps på timedemoen da? Før og etter? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Får du mange fps på timedemoen da? Før og etter? Kan du fortelle meg hvordan jeg kan se det? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Får du mange fps på timedemoen da? Før og etter? Kan du fortelle meg hvordan jeg kan se det? Du tar ned console (ALT-GR + | ) og skriver: timedemo demo1.demo Når denne har kjørt igjennom så får du opp et fps resultat. Jeg fikk ikke noen bedre økning enn 2 fps med de betadriverene i 1280x1024 oppløsning. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 tryk ctrl - alt og | så skriver du timedemo demo1.demo og trykker enter, se på spill forumet->mest populærespill->doom3 hvis det er mere du lurer på. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 OK! Skal teste når jeg kommer hjem da... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Jeg leste på et forum at den omtalte driveren øker ytelsen i Thief 3 også. Det er derfor logisk å anta at alle Unreal-baserte spill vil få en tilsvarende boost. Hvorfor er det logisk? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 MistaPi: Fordi driverene her gir en ytelsesøkning til OpenGL, ikke til spesifikt Doom III. Så derfor vil alle OpenGL-spill få en ytelsesøkning. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Thief 3 er D3D og Unreal baserte spill er default D3D, selv om det er mulig å kjøre enkelte av dem i OpenGL. Endret 5. august 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Aha. Greit, da er det ikke så logisk med min tankegang nei. Men, hvis driverene gir en boost til Theif 3, så er det jo da logisk at Unreal også vil få det da Lenke til kommentar
oby Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Er det noen her som opplever at doom krasjer etter et par minutter? Skal prøve meg med en clean install av xp i helgen, i håp om at det hjelper... Noen som har noen tips Har en kompis som opplever at det krasjer av og til. Han har 5700 Ultra XP2000+ 512 DDR. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Aha. Greit, da er det ikke så logisk med min tankegang nei. Men, hvis driverene gir en boost til Theif 3, så er det jo da logisk at Unreal også vil få det da Glemte for et øyeblikk at Thief 3 bruker UnrealEngine2.. Men det kan være snakk om en optimalisering for stencil volumes som kun Deus Ex 2 og Thief 3 bruker av Unreal baserte spill. Eller en spesifikk Theif 3 optimalisering. Endret 5. august 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Et tips jeg leste et annet sted (orker ikke å oversette) : Don't forget that you don't actually have to install the whole new driver package to take advantage of the new openGL module, just extract all the files from the .exe using winzip and then find the file "atioglxx.dl_" and expand it using winzip also (that "_" at the end instead of an "l" means it is zipped ) and you'll have the file "atioglxx.dll" which you can just copy over into your "D:Windowssystem32" folder and voila' you got the new openGL. (I recomend backing up your old atioglxx.dll, just in case. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå