Gå til innhold

somaliere gjør det ikke lettere for seg selv

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg at muslimsk innvandring begynner å få en altfor høy pris. Etterhvert har jeg skjønt hvorfor muslimene kommer til Norge - de flykter fra muslimer og muslimske land!

hvorfor blander du inn muslimer i denne saken? hvem sa han var muslim?

99% av somaliere er muslimer, men om dette har noe med knivstikkingen å gjøre er usikkert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå fikk Vietnam-veteranene svært dårlig behandling, og lite ble gjort for å hindre at den mentale helsen klikket. Resultatet var eks-soldater som ble klin gale og noen fikk det for seg et kjerringa var en guling osv.

Nå er det jo flere amerikanske soldater som har klikket og drept hele familien sin etter de nyeste krigene

Lenke til kommentar
Nå fikk Vietnam-veteranene svært dårlig behandling, og lite ble gjort for å hindre at den mentale helsen klikket. Resultatet var eks-soldater som ble klin gale og noen fikk det for seg et kjerringa var en guling osv.

Nå er det jo flere amerikanske soldater som har klikket og drept hele familien sin etter de nyeste krigene

EDIT: Blant 'Nam-veteraner har dette skjedd. Blant andre veteraner er ikke tallene stort høyere enn resten av befolkningen som helhet.

Lenke til kommentar
EDIT: Blant 'Nam-veteraner har dette skjedd. Blant andre veteraner er ikke tallene stort høyere enn resten av befolkningen som helhet.

neivel, så det er like mange vanlige amerikanere som nam-veteraner som klikker og dreper familien sin? sånn statistisk sett mener jeg? du må forresten gjerne dokumentere det du sier.

edit: ang. det at det er mye vold blant krigsflyktninger så KAN det jo det skyldes bakgrunnen deres? eller tror f eks du fiskepinna, at somaliere generelt "rett og slett er syke i huet"? jeg synes forslaget til bjarne håkon hanssen, om psykisk helsesjekk for asylsøkere, høres ut som en bra idé. så får man luket ut/hjulpet de verste tilfellene før det går ut over uskyldige.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Jeg skal se om jeg finner gamle "Ex-prisoner of war"-blader, mener jeg lest det i et av dem.

EDIT: Nam-veteraner, særlig EX-POW har hatt en tendens til å gå lettere amok. Det var blant de andre krigsgruppene jeg sier at tallene ikke var stort fra tallene som gjelder hele befolkningen.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Tror nok det er mange andre amerikanere (eller sivile, for ikke å peke ut et land her) også klikker og dreper familiene sine.

Dette kan henge sammen med alkohol, psykiske problemer, religion (husker jo hendelsen for ikke lenge siden der en far drap alle sine barn)

Mange ser nok mye helvete når de er i krigen og får problemer senere, men det er mange som ser mye helvete hjemme også.

Btw: velkommen tilbake Joachim

Lenke til kommentar
edit: ang. det at det er mye vold blant krigsflyktninger så KAN det jo det skyldes bakgrunnen deres? eller tror f eks du fiskepinna, at somaliere generelt "rett og slett er syke i huet"? jeg synes forslaget til bjarne håkon hanssen, om psykisk helsesjekk for asylsøkere, høres ut som en bra idé. så får man luket ut/hjulpet de verste tilfellene før det går ut over uskyldige.

Vel, det kom fram under dokumentaren på NRK i går kveld at alle asylsøkerne som hadde drept de 4 siste åra hadde vært utsatt for tortur (tror jeg). Og flere psykologer mente at blandingen av tortur, krig og jævelskap samt usikkerheten på asylmottaket ofte kunne føre til at det flippet for enkelte asylsøkere.

Lenke til kommentar

Vel, det kom fram under dokumentaren på NRK i går kveld at alle asylsøkerne som hadde drept de 4 siste åra hadde vært utsatt for tortur (tror jeg). Og flere psykologer mente at blandingen av tortur, krig og jævelskap samt usikkerheten på asylmottaket ofte kunne føre til at det flippet for enkelte asylsøkere.

Få opp asylmottak som ligner de danske. Da vet vi hvor vi har dem, og de vet hvor landet ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...