Gå til innhold

somaliere gjør det ikke lettere for seg selv

Anbefalte innlegg

...hvis beskrivelsen av gjerningsmannen her stemmer:

- Vi leter etter gjerningsmannen, som er beskrevet som en ung somalisk gutt, sier Tor Langli, operativ uteleder til VG Nett. Han vil ikke spekulere i om knivstikkingen har en sammenheng med trikkedrapet tirsdag.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=237771

Dette kan selvfølgelig være tilfeldigheter ellers så KAN det hende at bakgrunn fra kultur o.l. har mye å si her som foreslått i den forrige knivdrap tråden. Uansett så vil nok flere og flere mislike somaliere fremover som et resultat av disse to hendelsene.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff da.

Vel, slike "kjedehendelser" er nokså normale, egentlig. Det er ikke første gang en voldshandling med mye mediaoppmerksomhet, utløser en annen, og en til, osv. Psykisk ustabile mennesker kan gjerne identifisere seg med de aktuelle gjerningsmennene. Når et selvmord dekkes sterkt i media er det ikke sjeldent at det utløses flere selvmord tett opptil.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at muslimsk innvandring begynner å få en altfor høy pris. Etterhvert har jeg skjønt hvorfor muslimene kommer til Norge - de flykter fra muslimer og muslimske land!

Pissemaurpsykopatene uksylder ofrene med "traumer" og krigspsykose, men dette kan jeg ikke forstå. Tusenvis av norske sjøfolk og hjem etter å ha levd i frykt hver dag under krigen og fikk psykiske problemer, men ingen gikk amokk på trikk og stakk ned kvinner og barn for fote. Hva feiler det alle disse svarte drapsmennene?

Dagens anti-PK vits; Hva får du hvis du parrer en finne og en apekatt; En somalier med godt håndtlag for kniv

Som en klok mann sa; Jeg vil heller ha 100 svarte kristne som nabo enn 10 hvite muslimer.

det vara RRRASISME!

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar

Haha, for en morbid vits. Langt over streken, men likevel var det en primitiv del av meg som humret.

Jeg bestilte meg FrP-skjorte i går forresten, noe som er litt snodig siden jeg LANGT ifra er noen FrP'er. Blir vel et slags statement i samme gate som de med Che Guevara-skjorter. Strengere straffer blablabla billigere børst blablabla ut med voldelige innvandrere (les: ut med samtlige kriminelle, send de til Bjørnøya). :p

Lenke til kommentar

FiskePinna skrev:

Tusenvis av norske sjøfolk og hjem etter å ha levd i frykt hver dag under krigen og fikk psykiske problemer, men ingen gikk amokk på trikk og stakk ned kvinner og barn for fote.

Nei, de brukte hagle, på kona, for det meste og da helst tyve år etter krigen...

Alvorlig - psykoser i etterkant av andre verdenskrig, som skyldes senvirkninger av fortrengte opplevelser, finnes i tusentall. Angående sjøfolk spesielt, kom skilsmissene, selvmordene og alkoholismen allerede fra 1945.

Andre verdenskrig var et kollektivt traume. Du kan godt si at i 1945 var hele befolkningen å anse som mer eller mindre psykisk ustabile, særlig i land som var hardere rammet enn Norge, som Tyskland og Polen. Fordelen med kollektive traumer er at alle andre rundt deg har det akkurat som deg selv. Derfor ser vi sjøfolkene bli særlig rammet. De hadde opplevelser som de hjemme ikke hadde.

Lenke til kommentar
For ikke å glemme selvmordsbølgen etter Vietnamkrigen.

Nå fikk Vietnam-veteranene svært dårlig behandling, og lite ble gjort for å hindre at den mentale helsen klikket. Resultatet var eks-soldater som ble klin gale og noen fikk det for seg et kjerringa var en guling osv.

I denne saken kan en også lure på hvorfor en mentalt ustabil eks-soldat slapp ut fra forvaring, men det blir like tåpelig å være godtroende og unnskylde seg med at alt er norske myndigheter sin feil. Somaleren skal få sin straff, hva denne blir, får bli opp til dommeren å avgjøre. Så da får vi håpe at alle gode krefter samler seg og at de ikke tråkker i dritten igjen!

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Etterhvert har jeg skjønt hvorfor muslimene kommer til Norge - de flykter fra muslimer og muslimske land!

Neh, de er somregel økonomiske flyktninger. Den norske velferdsstaten er flink til å dele ut andre folks skattepenger.

point taken

Lenke til kommentar
Somaliere gjør det ikke lettere for seg selv? Hei, jeg er tusen somaliere, vi tenker alle med en felles hjerne.

tilfelle du ikke skjønte poenget så var det at enkelte somaliere ødelegger for alle de andre somalierne her i norge. jeg tror som sagt at det er flere som misliker somaliere etter disse hendelsene enn før.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg at muslimsk innvandring begynner å få en altfor høy pris. Etterhvert har jeg skjønt hvorfor muslimene kommer til Norge - de flykter fra muslimer og muslimske land!

hvorfor blander du inn muslimer i denne saken? hvem sa han var muslim?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...