AK47 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Mange oppgraderer tilsynelatende til x800, og de må vel også selge kortene sine? Har gått litt gjennom noen steder hvor slikt annonseres, som bruktmarkedet til Hardware, QXL og Finn.no. Enten er det oppskrytt at så mange oppgraderer, ellers så leter jeg feil steder. Er det noen gode råd om hvor de som skal selge grafikkort annonserer? Etter det jeg kan se, er det bare to-tre annonser på landsbasis hvor noen skal selge brukt 9800 Pro. Det kan vel neppe stemme, med tanke på alle som tilsynelatende oppgraderer? Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Bruktmarket Your requested host "www.bruktmarket.no" could not be resolved by DNS Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 lol, det var jo den jeg mente, som har samme eiere som hardware. Ikke mange 9800 der nei Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) bruktmarkeD Mange dytter det nest nyeste inn i sin PC nr 2 selv om den ikke blir brukt til spilling. Der står det som regel til det er så utdatert at det ikke kan brukes til spill lengre og arver på nytt skjermkort fra hoved-PC'n. Dette gjør de selv om de vet at det egentlig bare står og mister verdi. Mange selger det til venner og kjente, mens noen bare glemmer det i hardware-skuffa si. Jeg tipper du får mye bedre respons dersom du setter inn en annonse og sier du vil kjøpe et. Dessuten er vel kanskje praten om dye skjermkort i prisklassen over 3000kr og "planene om å kjøpe slike" litt overrepresentert i forumet i forhold til hvor mange som faktisk kjøper slike kort. Tror nok det er langt flere som kjøper kort i prisklassen 1000-2000kr slik som deg og da er det kanskje ikke så vanskelig for de få med det nyeste og råeste å selge unna det nest nyeste og nest råeste. I tillegg så yter jo Radeon 9800 svært bra fortsatt så eierene av slike har kanskje ikke tenkt å oppgradere med det første. Mange av X800-eierene har hoppet over en generasjon og satt tidligere med Geforce4 Ti4x00 eller Radeon 9600.. Så det er nok høyere sansynlighet for å finne slike på bruktmarkedet. Endret 5. august 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Mange oppgraderer tilsynelatende til x800, og de må vel også selge kortene sine? Har gått litt gjennom noen steder hvor slikt annonseres, som bruktmarkedet til Hardware, QXL og Finn.no. Enten er det oppskrytt at så mange oppgraderer, ellers så leter jeg feil steder. Er det noen gode råd om hvor de som skal selge grafikkort annonserer? Etter det jeg kan se, er det bare to-tre annonser på landsbasis hvor noen skal selge brukt 9800 Pro. Det kan vel neppe stemme, med tanke på alle som tilsynelatende oppgraderer? Tror du bør ta det litt med ro her... Skjermkort er faktisk noe som er "hot" vare..selv som brukt.. Faktisk.. er det enkelte her på forumet som skryter uhemmet av å ha "lurt" d***er (som deg?) ved salg på QXL.. Selv har jeg ikke sett ett eneste akseptabelt (for meg) tilbud av brukte kort ..hverken på Brukmarked.no..el. QXL.. Derimot har jeg gjort ett par/tre gode kjøp på lagersalg hos PS-Data/Komplett.. F.eks. Ti4200-8x til 250kr... splitter nytt.. 9800Pro får du neppe "billig" brukt.. med mindre du kjenner noen som kjenner noen som er "snille".. og "gir det bort".. Det samme gjelder forøvrig CPU... Mange som "spammer" Bruktmarked.no.. "Ønsker P4...Ønsker 9800 Pro..bla.bla.ba".. Tror du det er med på å presse pris nedover... ? Latterlig å være så *teit* å kjøpe en P4 til ca. 1200-1300 når du kan få den for det samme på lagersalg.. eller ett par-hundre dyrere som ny.. Regn med i tillegg at både CPU'er og GPU'er (skjermkort) er "tweaket" til smeltepunktet av en god del "hobby-klokkere"... Nei... kjøp nytt/tilbudsvare.. når det gjelder CPU og skjermkort.. Det er mitt råd..som likevel har kjøpt f.eks. Barton2500+ til kr. 300 brukt nylig.. Edit: Prøv heller news.. no.annonser.it.maskinvare.diverse.... Der er det av og til noen som vil "kvitte" seg med ting.. og ikke leker Røkke/Rimi-Hagen på QXL.. Nåja.. det er ikke forbudt å drive butikk heller da.. så dersom kjøper synes det er ett bra å kjøp å svi av kr. 2000 på ett brukt 9800Pro kort.. "so be it"... Endret 5. august 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Hva mener dere er en akseptabel pris på en brukt 9800 Pro og en brukt 9800 XP? Så slipper jeg å bli lurt, mener jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Hva mener dere er en akseptabel pris på en brukt 9800 Pro og en brukt 9800 XP? Så slipper jeg å bli lurt, mener jeg Øøøøhhhh.. det er det "markedet" som bestemmer... De som utnytter det.. selger slike kort på QXL... Spør du meg. så synes jeg max 1000kr er akseptabel pris for ett brukt 9800Pro.. Og da bør selger være såpass smart at han ikke skryter uhemmet av at han har "klokket" og "flashet" det til døde i annonsen sin.. Men... såvidt jeg har observert.. går slike kort som "varmt hvetebrød" på bruktmarkedet.. stort sett til priser som selger bestemmer.. Du mente vel 9800XT (ikke XP)? Det er både nytt og brukt altfor dyrt..i forhold til 9800Pro synes jeg... Nok en gang: Dette er kun synsing fra min (eller andres) side.. Dersom du *bare må ha det*.. så kjøper du 9800Pro til ca.2.000 brukt som nytt... Ser ihvertfall slik ut nå for tida.. Du blir ikke lurt når du absolutt skal ha ett slikt kort og er villig til å gi det selger ønsker for kortet.. og kortet virker OK.. Dersom du kjøper ett defekt brukt kort.. er du lurt.. ellers ikke... Endret 5. august 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hva mener dere er en akseptabel pris på en brukt 9800 Pro og en brukt 9800 XP? Så slipper jeg å bli lurt, mener jeg 9800 Pro ville jeg betalt ca 1500kr for om jeg trengte et. (de koster fra ca 1800kr i butikken) 9800 XT ville jeg ikke kjøpt fordi det er fortsatt ganske dyrt i butikkene og dermed overveiende folk som vil ha høye bruktpriser for det. Ytelseforskjellen fra 9800pro og opp til 9800XT er neppe verd prisforskjellen (selv brukt). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hva mener dere er en akseptabel pris på en brukt 9800 Pro og en brukt 9800 XP? Så slipper jeg å bli lurt, mener jeg 9800 Pro ville jeg betalt ca 1500kr for om jeg trengte et. (de koster fra ca 1800kr i butikken) 9800 XT ville jeg ikke kjøpt fordi det er fortsatt ganske dyrt i butikkene og dermed overveiende folk som vil ha høye bruktpriser for det. Ytelseforskjellen fra 9800pro og opp til 9800XT er neppe verd prisforskjellen (selv brukt). Greit og fint svar.. som bekrefter mitt noe "usaklige" og "surmagede" 1.innlegg.. Når noen er villige til å betale nesten nypris for ett brukt 9800Pro-kort, så er det i min verden en elendig "deal"... Synes jeg strekker meg langt når jeg antyder kr.1000, da jeg i "real life" neppe ville slått til med mindre jeg fikk halv pris av nytt... Det være seg 9800Pro el. en P4 2.8GHz. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Min absolutte max pris for ett 9800 Pro vil jeg si er 1200 kr. For 9800XT kunne jeg strukket meg til 1800-2000. For de som ønsker å selge ett XT er nok dette litt i underkant med tanke på hva de kostet og faktisk koster enda, men den relle verdien ligger etter min mening på under 2000 med tanke på priser og ytelse for nyere kort. Dette fører vel til at få ønsker å selge da tapet er så altfor stort for mange. Endret 5. august 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Dette fører vel til at få ønsker å selge da tapet er så altfor stort for mange. Hvis alternativet er å la det ligge hjemme og støve ned og miste ennå mer verdi så vil jeg si at det er bedre å få solgt det unna for en rimelig penge enn å tape hele kjøpsbeløpet. Jeg har alltid kjøpt nye eller brukte varer til gode priser (typisk øverst i mest for pengene-kateogorien) og solgt varer til fornuftige priser for å få det unna rimelig kjapt og med relativt små tap. Å kjøpe high-end og selge som midt-end er en svært kostbar taktikk. Det er også kostbart å la ting ligge så lenge at det mister helt sin verdi. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 for ca 6 måneder sida fant eg eit radeon9700 non pro for 1100kr på bruktmarkedet då slo eg til på sekundet og fekk det for den prisen, det var kanskje litt dyrere enn det egentleg skulle ha vore. Men å betale 2000kr for eit brukt radeon9800 pro kort var HEILT uaktuelt. Og eg trengte absolutt ein oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå