Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

noen som har peiling på ISDN?

Anbefalte innlegg

Hallais, akuratt flytta inn i ny leilighet..

Det er visst isdn der, men jeg får den ikke til å funke..

alt jeg finner er en isdn plugg, på kjøkkenet, og stapper jeg i ledning der og prøver å koble til skjer det ikke en dritt... tror jeg trenger noe mer? hjemme hadde vi en boks å greier.

noen som har peiling? saken er at jeg er internett løs mens jeg venter på adsl...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruk en ISDN-telefon og sjekk om du får summetone. Lån en hvis du ikke har en selv. Du kan jo lete etter

boks å greier
som heter en NT1 boks og se om den lyser slik den skal.

ISDN-linjen skal så kobles i et ISDN-krt i maskinen din. Det er IKKE et nettverkskort selv om de bruker samme plugg. Så må du konfigurer en oppkobling med brukernavn/passord fra en ISP.

Lenke til kommentar
Har du ISDN-abonnement da? Må bestilles og betales for det også...

Nettopp, siden du nettopp har flyttet inn og kanskje noen andre ut har de sagt opp abbonementet sitt og da har jo ikke du "telefon" lenger...

Sjekk om du har summetone, om ikke må du estille deg et ISDN abbonement, koster 150-200kr/mnd å ha?

Lenke til kommentar
Har du ISDN-abonnement da?  Må bestilles og betales for det også...

Nettopp, siden du nettopp har flyttet inn og kanskje noen andre ut har de sagt opp abbonementet sitt og da har jo ikke du "telefon" lenger...

Sjekk om du har summetone, om ikke må du estille deg et ISDN abbonement, koster 150-200kr/mnd å ha?

aha! det er meget mulig problemet.

Jeg har isdn kort og oppkobling ja.

Lenke til kommentar
[quote]saken er at jeg er internett løs mens jeg venter på adsl... [/quote]
Hvis du venter på ADSL hvorfor ikke bare vente da. Tull å kaste bort penger på abb. når du får ADSL allikevel....

Eller surf på moden innntil videre. Der er det ingen abb, bare tellerskritt.
Lenke til kommentar
Eller surf på moden innntil videre. Der er det ingen abb, bare tellerskritt.

Vel, det er det også på oppringt Internett via ISDN.

Analog abonnement koster vel 159,- i mnd så gratis er vel og trekke det laaangt.

Cluet her er vel at vedkommende ikke har noe som helst av operativt telefonabonnement ergo så koster det uansett hva han ønsker og gjøre.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er ISDN der da?

Det kan hende at den pluggen på kjøkkenet er et vanlig analogt uttak, og at NT1 boksen pleide å stå der.

Mange som tar den med seg når de flytter, hvilket de ikke skal gjøre. :no:

Det jeg gjorde da jeg var ADSL løs var at jeg i en kort periode kjørte på UPC sitt kabelmodem.

Tegnet et abb uten binding, og brukte det på kabel-tv nettet der jeg bodde inntil ADSL'en var klar.

Du har ikke noen lignende muligheter?

Lenke til kommentar
Er du sikker på at det er ISDN der da?

Det kan hende at den pluggen på kjøkkenet er et vanlig analogt uttak, og at NT1 boksen pleide å stå der.

Mange som tar den med seg når de flytter, hvilket de ikke skal gjøre. :no:

Det jeg gjorde da jeg var ADSL løs var at jeg i en kort periode kjørte på UPC sitt kabelmodem.

Tegnet et abb uten binding, og brukte det på kabel-tv nettet der jeg bodde inntil ADSL'en var klar.

Du har ikke noen lignende muligheter?

huseier sier det er isdn ja, men som MonkyBOY sier så tror jeg det må være en slik boks og greier. det hadde vi hjemme.

jeg må vel bare vente på catch folka :roll:

Lenke til kommentar
huseier sier det er isdn ja, men som MonkyBOY sier så tror jeg det må være en slik boks og greier. det hadde vi hjemme.

Du må da vel selv vite om du eller huseier holder telefon i leiligheten?!

Har du en slik NT1-boks så må du ha abonnement eller noen er så snille og la deg bruke sitt.

Lenke til kommentar

Skal du ha ADSL og ikke vil betale ca 100 kroner ekstra i måneden for å få ei linje til. ISDN koster mer i oppstart og måneden, vil du gå tilbake til analog etter å hatt ISDN skal jagge meg stjelenor ha 1000 lapp for det også.

Lenke til kommentar
det er ikke slik oppkoblings abb dere snakker om? har jo det hjemmeifra.

online150 fra telenor.. men må vel ha noe anna abb for å få summetone?

eller?

Nei, du må ha et ISDN eller analogabonement fra Telenor, koster ca 1000,- i etblering og fra 159 til 239,- pr mnd.

Uten dette er linja død og kan ikke brukes til telefoni.

Lenke til kommentar

Du kunne jo hørt med naboen din om å legge en telefonkabel inn til deg, han betaler jo ikke for din internett tid når du har abbonement.

Ellers ville jeg bare venta på at du får ADSL så får du jo IP telefon så du slipper å betale Telenor for at du skal få ringe hos dem også...

offtopic: Jeg har oppdaget en ytringsfrihet stopper, skriver man tele-hor uten - blir det Telenor :hmm::thumbdown:

Endret av icer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...