piit Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Hei, Jeg fikk meg en ny disk i går, en Seagate Barracuda 7200 120GB S-ATA, men jeg lurer på om det kan være noe galt med den. Etter utallige forsøk på å få den formatert til NTFS, prøvde jeg FAT32 bare for moroskyld. Men det viste seg å fungere. Da ble den formatert uten noen som helst error. Jeg har prøvd å konvertere den til NTFS både med Partition Magic, og i Windows sitt eget program. Jeg har også testet disken med Seagate sitt eget verktøy, uten at det ble funnet feil. Noen som har en anelse om hvorfor disken lar seg formatere til FAT32, men ikke NTFS? Takk for svar. Endret 5. august 2004 av piit Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Koble den til en annen maskin og prøv der? Og du sa du hadde prøvd convert? Hva var feilmeldingen? Lenke til kommentar
talisar Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hva slags error melding får du? Lenke til kommentar
piit Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Har ikke prøvd på en annen maskin. Har ikke tilgang til det her og nå. I Windows sitt verktøy får jeg "(G:)FAT32 Unable to format" som feilmelding, og i Partition Magic får jeg denne erroren. Merkelige greier. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Prøv å slett partisjonen(e) og lag en ny, for så å formatere. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Slett "Søppelkassa" og skru den av. Skru av all annet med komprimering etc, samt Norton Antivirus. Dette har hjulpet mange... Lenke til kommentar
piit Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Prøv å slett partisjonen(e) og lag en ny, for så å formatere. Gjort det utallig mange ganger allerede, uten hell. Lenke til kommentar
piit Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Slett "Søppelkassa" og skru den av.Skru av all annet med komprimering etc, samt Norton Antivirus. Dette har hjulpet mange... Hvordan slår jeg av den? Bruker ikke Norton, men NOD32. Kan jo prøve å slå av for det. En ting jeg har stusset litt på, det ligger nemlig 7,8MB først på disken om ikke kommer med når jeg formaterer. Funker heller ikke å "slå sammen" denne lille partisjonen med resten. Se her. Edit: Testet å scanne disken for virus, og da kom disse feilmeldingene: Error occured while scanning MBR sector of the 1. physical disk. Error reading sector. Error occured while scanning MBR sector of the 2. physical disk. Error reading sector. Error occured while scanning MBR sector of the 3. physical disk. Error reading sector. Error occured while scanning MBR sector of the 4. physical disk. Error reading sector. Edit2: Det løste seg ved å først formatere den lille partisjonen på 7,8MB til NTFS, reboote, slette den andre partisjonen, reboote, resize den lille partisjonen til max, og deretter reboote igjen. Merkelig.. Alt dette gjorde jeg med antivirus slått av, så mulig det hadde en innvirkning. Takk for hjelpen! Endret 5. august 2004 av piit Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Takk for tilbakemeldingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå