darksoul1900 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Sitter her å funderer litt. Visst man lager en stor ekstern vanntank i feks plexi. Mekker til slik at man får en stål stang som går gjennom hele tanken.. Alså slik at man kan se rett gjennom denne. Ideen var det at visst man ordnet en kjøling av denne stanga så ville denne kjøle ned vannet i tanken. Trenger en god ide, luftkjøling ville liksom ikke bli kaldt nok.. Gjerne kom med innspill her.. Prøver å finne opp en måte for å kjøle ned vannet i vanntanken i tilllegg til den ordinære radiatoren. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hvorfor stål, og ikke kobber? Lenke til kommentar
darksoul1900 Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 godt poeng.. Det var det første som datt opp i hodet mitt. Kobber vil jo fungere bedre eventuellt. Har også tenkt i de baner og lage en spiral av tynne kobberør også inni tanken. eventuelt kjøle ned disse rørene med en kald væske... freon fra et kjøleskap eller no.. Mye surr i hode mitt. Sånn går det når man er hobbysnekker og har ferie fra jobben Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Du kunne jo bare laget tanken i kobber (kobber plater er ikke så dyre de heller) for å så montere noen store kjøleribber på alle veggene, gjærne inni tanken også da det bidrar til å gi vannet en større overflate, og overfører mer varme ut.. Vifter kan jo settes på kjøleribbene på yttersiden når dette er gjort... hvertfall det jeg har tenkt på når jeg har vurdert å lage en nedkjølt tank uten å måtte styre for mye med det Det er mitt forslag, gjør hva du vil med det Happy modding -mamazboy- Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 eller bare en kobberplate ned litt foran vanninntaket (der vannet kommer inn) så det varme vannet "slår" mot den kjørlige kobberplata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå