mons-mj Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hei Trenger hjelp her for å finne feilen... Bruker dette scriptet på noen hjemmesider for jobben: <!--innhold--> <?php $IncludeDir = "./inc_filer"; $DefaultPath = "./inc_filer/main.inc"; $FileExtension = ".inc"; if (isset($side)) { $side = stripslashes(strip_tags($side)); $IncludePath = $IncludeDir . "/" . $side . $FileExtension; $Forbidden1 = ereg("\.\./", $side); $Forbidden2 = ereg("/", $side); if ($Forbidden1 OR $Forbidden2) { echo "<h1>Advarsel</h1>\n"; echo "<p>Forespørsler på tvers av definerte \n"; echo "områder er ikke tillatt.</p>\n"; } else { if (@fopen("$IncludePath", "r")) { include ("$IncludePath"); } elseif (!(@fopen("$IncludePath", "r"))) { echo "<h1>Server Error 404</h1>\n"; echo "<p>Finner ikke den forespurte siden.</p>\n"; } } } else { include("$DefaultPath"); } ?> <!--/innhold--> Da jeg testet det på min server http://www.mjelde.nu fungerte menyen helt fint, men da jeg overførte det til serveren som jobben leier vil bare main siden komme opp uansett hva jeg trykker. i adresselinjen står det som skal, f.eks:index.php?side=produktkatalog, men main kommer alså opp. PHP v på jobbserver er 4.3.4 og på min server er det 4.3.8 adressen til job er http://www.vn.no Håper på hjelp.... Mvh Mons-I Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Muligens har det med Register globals å gjøre. Det er nok sikkert slått av på den serveren jobben din leier, men er på på din server. Prøv dette: Legg til dette foran if(isset($side)): $side = $_GET["side"]; (evt kan du bruke $_REQUEST["side"], som vil lete etter id side i GET, POST, COOKIE og SESSION, tror jeg. Ikke nødvinsigvis i den rekkefølgen. Husker ikke rekkefølgen) Lenke til kommentar
mons-mj Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Muligens har det med Register globals å gjøre. Det er nok sikkert slått av på den serveren jobben din leier, men er på på din server. Prøv dette: Legg til dette foran if(isset($side)): $side = $_GET["side"]; (evt kan du bruke $_REQUEST["side"], som vil lete etter id side i GET, POST, COOKIE og SESSION, tror jeg. Ikke nødvinsigvis i den rekkefølgen. Husker ikke rekkefølgen) Jeg la inn $side = $_GET["side"]; som du sa, men nå kommer dette opp: Notice: Undefined index: side in E:\www\vn\index.php on line 98 Men bare på indexsiden. Menyen fungerer som den skal og alle sidene kommer opp. Mvh Mons-I Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 satte du verdien til variabelen før if setningen? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 En notice er vanligvis ikke noe å bry seg om hvis alt fungerer som det skal. Om du synes det er plagsomt, er det mulig å slå det av ved å legge til denne kodesnutten på toppen av dokumentet: error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå