Gå til innhold

støydemping på IBM 60GXP 40 GB?

Anbefalte innlegg

Hei!..holder på og fikser en mer støysvak maskin!..har kommet til HD delen nå!...synes at denne hard disken bråker mye!..har lastet ned "IBMFTOOL" og trikset litt der,men til ingen nytte!...noen som vet hva jeg kan gjøre for å få ned støyen?...:grin:

(ps.har gummi mellom HD og ramma,så det er i alle fall ikke kabinettet som forårsaker støyen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt silentdrive på 40g 60 gxp, og kjørt hddtemp (program som bruker sensor som så vidt jeg forstår sitter inne i disken) for å måle temp på disken. Ligger jevnt rundt 50 grader, som nok er varmt, men innenfor spec. Utgjorde vanvittig mye i støyreduksjon, mye mer enn zalmann + silent strømforsying, og til 1/5 av prisen ! Selfølgelig kan man diskutere fornuften av å kjøre disse diskene (dette er vel forresten heller langt fra de verste IBM diskene på stabilitet, tross alt)opp mot spec, men man må jo bare ta avveingingen om risken er verdt støyreduksjonen.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 16:39, simiden skrev:

Du får ingen garanti for det du gjør. Silent drive er opp til disker som utvikler 7 W >, 60GXp diskene utvikler så mye som 8,4W

Silentdrive takler disker som avgir opptil 6.7W varme. 60 GXP diskene under 60GB avgir mindre enn dette. Har også sjekket varmen og både 45GB 75GXP og 40GB 60GXP holdt seg innenfor specsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...