RoSoka Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hei!..holder på og fikser en mer støysvak maskin!..har kommet til HD delen nå!...synes at denne hard disken bråker mye!..har lastet ned "IBMFTOOL" og trikset litt der,men til ingen nytte!...noen som vet hva jeg kan gjøre for å få ned støyen?... (ps.har gummi mellom HD og ramma,så det er i alle fall ikke kabinettet som forårsaker støyen) Lenke til kommentar
nico Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 jeg har samme harddisken. Hvid du kommer på noen enkle metoder for og dempe den så ville jeg likt og høre dem. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 du må være forsiktig med de diskene! de utvikler så mye varme at det er synd... Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Har den disken i en silendrive, funker fint. Maskinen står på 24/7. Mulig levetiden går litt ned (har hatt den noen måneder uten tegn på feil). Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Du får ingen garanti for det du gjør. Silent drive er opp til disker som utvikler 7 W >, 60GXp diskene utvikler så mye som 8,4W Lenke til kommentar
AmaZe Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hei jeg har WD 60 7200rpm hvor mye w utvikler de ? har lyst på silent drev Lenke til kommentar
drmiguelcerveza Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Jeg har kjørt silentdrive på 40g 60 gxp, og kjørt hddtemp (program som bruker sensor som så vidt jeg forstår sitter inne i disken) for å måle temp på disken. Ligger jevnt rundt 50 grader, som nok er varmt, men innenfor spec. Utgjorde vanvittig mye i støyreduksjon, mye mer enn zalmann + silent strømforsying, og til 1/5 av prisen ! Selfølgelig kan man diskutere fornuften av å kjøre disse diskene (dette er vel forresten heller langt fra de verste IBM diskene på stabilitet, tross alt)opp mot spec, men man må jo bare ta avveingingen om risken er verdt støyreduksjonen. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 IBM 60GXP 40Gb kan kjøres i Silentdrive. 60Gb kan *ikke*. Jeg har vært gjennom en prosess med en IBM 60GXP 60Gb disk for å dempe støy og forhindre oppheting. Ble ganske bra resultat. Kan leses her: http://forum.gamer.no/viewtopic.php?topic=...=14817&forum=69 ws Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-04-28 16:39, simiden skrev:Du får ingen garanti for det du gjør. Silent drive er opp til disker som utvikler 7 W >, 60GXp diskene utvikler så mye som 8,4W Silentdrive takler disker som avgir opptil 6.7W varme. 60 GXP diskene under 60GB avgir mindre enn dette. Har også sjekket varmen og både 45GB 75GXP og 40GB 60GXP holdt seg innenfor specsen. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Legg på asfaltplate på alt som holder/er i kontakt med disken. Det hjelper med å hindre at vibrasjonene sprer seg. (vibrasjon -les støy) Det hjalp ganske bra hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå