Gå til innhold

Sony P100 vs Canon Ixus

Anbefalte innlegg

Jeg er i sterk tvil, og trenger derfor litt hjelp:

Vurderer to kamera, Sony DSC P-100 og Canon Ixus 500. Noen som har sterke argumenter for det ene vs. det andre? Har forstått at mye er bra med Sony kameraet, f.eks batteri, men at Ixus kanskje tar bilder av en høyere kvalitet. Er kvaliteten på bildene med sony kameraet dårlig (fikk terningskast 4 i testen på denne sida) eller er dette noe meningmannen (som meg selv;) ) ikke legger stort merke til? Prisfoskjellen de to i mellom er vel ikke så stor heller, selv om MS minne vel er noe høyere i pris enn CF kort.

Angående MS minne: Er Sandisk PRO MS et bra kort?

mvh

erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sandisk memorystick Pro er et kjempekort, har 1 stk sony pro og 1 stk sandisk pro.. sony tar 94 bilder mens sandisk tar 98 :thumbup:

(begge er 256 MB, men dette er nok tilfeldig at det ene har større plass)

Jeg synes bildene til p100 er kjempebra. Tviler på at du ser særlig forskjell. Velg det kamera som passer dine behov best. Selv er jeg ikke i tvil..

P100!!!

Lenke til kommentar
Sandisk memorystick Pro er et kjempekort, har 1 stk sony pro og 1 stk sandisk pro.. sony tar 94 bilder mens sandisk tar 98 :thumbup:

Bildene du tar med kameraet, har ingen fast størrelse. Dette varierer etter hvor komplisert bildet er bygget opp, og hvor vanskelig det er å komprimere ned. Derfor kan to bilder, tatt med samme kamera, med samme innstillinger, ha forskjellig bildestørrelse. Så det er nok tilfeldig det med antall bilder.

Men Sandisk er uansett ett kjempebra kort. Det er blant de mest stabile kortene du får.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om etter at jeg har tatt alle bildene, jeg snakker om hvor mange bilder kameraet viser er tilgjengelig ved formatert brikke. Når brikkene blir laget klarer de jo ikke å lage nøyaktig samme størrelse på alle.. noen er større andre er mindre.. og kameraet har en gjennomsnittsverdi på bildene for å regne ut hvor mange bilder du kan ta på en brikke...

DERFOR viser kameraet at sandisk kortet har større lagringsplass selv om begge egentlig skal være 256MB..

I windows viser det ene kortet 237, mens det andre viser 227!!

Jallamannen :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...