Gå til innhold

Den ultimate codec pakken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å installere hele Ace er meningsløst. Jeg velger svært kritisk ut de codecene jeg trenger fra den pakken og lar resten ligge. Jeg mener det er den ultimate codec-pakken, nettopp fordi det er en enorm pakke med codecer. Å installere samtlige av dem vil jeg ikke anbefale noen.

Lenke til kommentar
Å installere hele Ace er meningsløst.  Jeg velger svært kritisk ut de codecene jeg trenger fra den pakken og lar resten ligge.  Jeg mener det er den ultimate codec-pakken, nettopp fordi det er en enorm pakke med codecer.  Å installere samtlige av dem vil jeg ikke anbefale noen.

Jammen, jeg vet jo ikke hva jeg bør installere og hva jeg bør la være...

 

Skal sjekke ut den derre "Gordian Knot Codec Pack"

 

EDIT: Denne:

http://prdownloads.sourceforge.net/gordian...up.exe?download (direktelink) Atrax?

Endret av pain
Lenke til kommentar
Naår jeg installerte pakken fikk jeg masse errors, trykket bare "OK"/"Fortsett" osv ;) Men når jeg skulle spille av filmen etterpå, kunne jeg forsatt ikke se den i Win Media Player? Får denne feilen: "%1 Is not a valid Win32 application"

 

:cry: Hva skjer?

Sannsynligvis har du hatt noen gamle codecs inne fra før av som lager krøll. Ellers kan du prøve GSpot, et program som forteller deg hvilken codec du skal bruke for å åpne gjeldende media-fil.

Lenke til kommentar

codec packs stoler jeg aldri på. Bare tull med flesteparten. Derfor ble jeg glad da jeg fant VLC - Video Lan Player, meget enkelt, liten og "slank" spiller som spiller det meste av formater, alt fra DivX, Xvid, til og med .MOV

 

Når VLC starter å støtte 5.1 surround blir det enda bedre, intill det så bruker jeg Windows media player med nøye utvalgte codecs + microsofts offesielle codec pack

Lenke til kommentar

Bruker individuelle codecs og bruker Inmatrix Zoomplayer konfigurert til og bruke spesifikke codecs på spesifikke filmformat, litt kødd og få til, men du får bedre kvalitet tilbake igjen ;)

 

 

PS: FFDShow bruker en codec til og kjøre alt "Libavodec" det er ikke alltid den er den beste og bruke, men hver sin smak :)

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Det beste etter min mening er å skaffe VideoLAN (VLC), det er ikke en codec, men en spiller som har støtte for de aller fleste codecene!

 

Enjoy :thumbup:

 

BTW: Du finner den på google.com :p

Du kan ikke spille av en DivX film uten å ha DivX codec... Alle program som spiller av Filmer uten at du har lakt inn codecs som kreves på forrhånd har disse med under instalasjon av programmet...

Lenke til kommentar
Det beste etter min mening er å skaffe VideoLAN (VLC), det er ikke en codec, men en spiller som har støtte for de aller fleste codecene!

 

Enjoy :thumbup:

 

BTW: Du finner den på google.com :p

Du kan ikke spille av en DivX film uten å ha DivX codec... Alle program som spiller av Filmer uten at du har lakt inn codecs som kreves på forrhånd har disse med under instalasjon av programmet...

Feil! >_<

 

Du trenger ikke DivX-codec for å spille av DivX-filmer. Det holder med et DirectShow-filter - f.eks ffdshow. Når det gjelder VLC så installerer den ikke en haug med codecer. Den har alle codecene/filtrene innebygget i selve programmet.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Det beste etter min mening er å skaffe VideoLAN (VLC), det er ikke en codec, men en spiller som har støtte for de aller fleste codecene!

 

Enjoy :thumbup:

 

BTW: Du finner den på google.com :p

Du kan ikke spille av en DivX film uten å ha DivX codec... Alle program som spiller av Filmer uten at du har lakt inn codecs som kreves på forrhånd har disse med under instalasjon av programmet...

Feil! >_<

 

Du trenger ikke DivX-codec for å spille av DivX-filmer. Det holder med et DirectShow-filter - f.eks ffdshow. Når det gjelder VLC så installerer den ikke en haug med codecer. Den har alle codecene/filtrene innebygget i selve programmet.

 

Som jeg sa, du trenger codec/filter som passer til det du skal spille av :yes:

Endret av INTERcEPTOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...