FuglFøniks Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Heisann og god morgen Jeg har nettopp anskaffet meg MSI K8N Platinum & AMD 64 3200+ (Boxed) Jeg vil ikke bruke Cool 'n Quiet, så åssen får jeg skrudd av det og kjøre max hele tiden? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 I bios skal det være et sted du kan slå den av. Se i manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 helt sikkert i bios.. let litt der du Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 du kan gjøre det i MSI sin program vare, men cool'n quit merker man ikke da det går på full guffe så lenge man bruker pcen Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Men altså. jeg har ikke på Cool n' Quiet, men jeg vil han den til å kjøre 4000RPM konstant! Ikke 1500/2000 som den kjører nå. Åssen får jeg den til å gå konstant i max speed? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Installer core center . Trykk på Cool and Quiet (core center teksten) , midt på dingsen (over mhz vinduet). Velg user mode 8/8 high + apply/ok . Min boxed kjører fra 3300 - 3600 rpm hele tiden . Cool & Quiet er disablet i bios . Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Installer core center .Trykk på Cool and Quiet (core center teksten) , midt på dingsen (over mhz vinduet). Velg user mode 8/8 high + apply/ok . Min boxed kjører fra 3300 - 3600 rpm hele tiden . Cool & Quiet er disablet i bios . Derja Takker Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Hvilken bios versjon kjører du forresten og hvordan ser tempene ut. Bruker du MBM5 og enabler sensor3 har jeg funnet ut følgende: CPU er "winbond 2 diode" ,ok System/case er Northbridge temp , "winbond1" . Sensor 3(må enables og vises ikke i core center) er kabinett temp "winbond3" Driter i alle MSI utility's , klokk settes i bios og monitorerer med MBM . For mye dill dall.... Core Center er noe dritt for når du starter det overstyrer den verdiene i bios ved oppstart med det den har lagret . Det uten at man må trykke på noe knapp eller noe . Så det er ikke noe alright som monitorerings program. Eks . Bios vcore satt til 1.65v DDR satt til 2.85 fsb til 11x230 Starter core center så dropper den vcore og ddr og fsb/htt hvis ikke matchende verdier er lagret der allerede . Hadde flere krasjer før jeg fikk med meg at vcore og DDR voltene ble senket . ... Endret 11. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvorfor vil du ha den på konstante 4000 rpm? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Hvorfor vil du ha den på konstante 4000 rpm? Fordi ellers blir den plagsomt varm? Og PC'n min bråker ikke så det gjør ikke no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå