Gå til innhold

Ønsker Sony P100, men den har ikke panorama.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle gjerne hatt et Sony P100 kamera, men det jeg legger stor vekt på er at det er enkelt å ta panoramabilder. Da må vel all automatikk avslåes, slik at det blir like forhold på alle bildene. Er dette en enkel sak på dette apparatet? Må jeg rote meg gjennom allverdens manuelle innstillinger før det er klart til å knipse?

Alternativet mitt er et noe enklere kamera, Nikon 3200, som har en panoramahjelper lett tilgjengelig.

Panoramaprogram har jeg nok av, så spørsmålet er bare hvor enkelt er det å stille inn kameraet når motivet utfolder seg.

Håper noen tar seg tid til å svare, for det virker som det er mange kunnskapsrike og forstandige lesere/svarere her på forumet. Iallefall mer forstandige enn på mange lokale "fotobutikker".

Mvh

Inge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke en "Fjell" funksjon som gjør at bildene blir relativt like.. har oppnådd gode resultater selv, men resultatet blir ikke alltid perfekt desverre.. men duger i massevis!!

Bruker funksjonen masse selv, og har oppnådd masse bra panorama(bruker photoshop elements!!)

Jallamannen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...