Zelkin Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 NoiseControl drevramme, "NoVibes" Leveres u/vifte funker den til mitt chieftec kabinett? (Chieftec Miditower m/dør, Sølv DX01SLD) du finner den på http://www.microplex.no -> drewrammer -> støydempene Noen som har testet den, og er fornøyd? (de med chieftec kab.) Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Ja, den får plass i hvilken som helst ledig 5,25" bay (Der hvor man setter CD-ROM og slikt). Bare å skru på Chieftec skinnene og sette den på plass. 60GXP'n til samboern ble ganske mye stillere (Fra uutholdelig til levlig). Det er dog viktig å merke seg at denne drevrammen bare demper vibrasjonsstøy, men ikke motorstøyen fra disken. DrS Lenke til kommentar
ratrune Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Etter at jeg byttet kabinett, ble støyen fra min Seagate Barracuda IV 60 betraktelig høyere. Jeg trodde først det var noe galt med disken, men når jeg skrudde den ut av "boksen" og holdt den i hånden, hørte jeg ingenting. Og det synes jeg er veldig dårlig av Chieftec, når de annonserer med "Meget støylavt" kabinett. Men så kjøpte jeg NoVibes fra Microplex.no og satt den inn i kabinettet og støyen forsvant! Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: ratrune skrev (2002-04-28 15:35):Etter at jeg byttet kabinett, ble støyen fra min Seagate Barracuda IV 60 betraktelig høyere. Jeg trodde først det var noe galt med disken, men når jeg skrudde den ut av "boksen" og holdt den i hånden, hørte jeg ingenting. Og det synes jeg er veldig dårlig av Chieftec, når de annonserer med "Meget støylavt" kabinett. Dette er egentlig ganske interessant. Kan det være pga at de løse harddisk-burene sitter _for_ løst i festene sine? Er det noen som har testet å bedre festet eller isolere disse burene? DrS Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: Er det noen som har testet å bedre festet eller isolere disse burene? Jeg har et helt slik bur hengende i strikk i øveste del av kabinettet. Fikk en fin støyreduksjon av det. (Denne delenn av kabinettet er bra støyisolert) Men jeg lurer på hva som skjer når jeg setter inn en disk nummer to i det buret.. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Jeg bruker diskskuffer. Et lurt tips er å lime noen gummiføtter i bunnen av disse og la HD hvile på dem. Det demper støy effektivt. HD behøver ikke skues fast. En annen fordel er at disse skuffene har luftribber i fronten slik at luften sikrkulerer over diskene. Lokket som følger med skuffen tar man av for å gi bedre kjøling. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 det er litt lurt å holde diske i hånden for å se om de faktisk lager noe vibrasjonsstøy. min WD80 bråker ganske heftig så jeg tok den ut av rammen for å se om den bråkte mindre, men dengang ei. får vel lære meg å leve med en bråkete disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå