Gå til innhold

VIA K8T800 vs. nForce3 250Gb?

Gjest Slettet-xQBEIgcH

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xQBEIgcH

Da er tiden kommet for å bytte ut gamle Duron 1300 med noe nyere.. :ermm:

Har bestemt meg å gå for Athlon 64 3000+, da det ser ut som den CPU som gir mest for pengene.

Men når det kommer til hovedkort er jeg usikker,

VIA K8T800 brikkesett (Asus K8V Deluxe) eller nForce3 250Gb (Asus K8N-E Deluxe)?

Har hørt noe om at VIA chipsetet ikke er så bra til overklokking..?

Synspunkter / kommentarer / linker mottas med takk.. :D

Endret av Slettet-xQBEIgcH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg skal og bestille meg ny deler til min pc, Har bestilt amd 64 3000+, men eg er ikkje sikker om eg skal ha EPoX EP-8KDA3+ med nforce3 250gb brikkesett eller albatron K8X800 Pro II med VIA K8T800 brikkesett. Leste på anbefalingene på www.hw.no og dei anbefalte albatron. Men etter litt research fant eg ut atte VIA K8T800 brikkesett ikkje har fungerende agp/pci lås, dei sliter med og fikse dette. Men dei lover ingenting. nforce3 250gb har fungerende agp/pci lås, som er eit must vist du skal overklokke. Etter ein del benchmark tester på begge hk var det ingen veldig forskjell. Eineste var atte VIA K8T800 har mykje bedre usp 2.0 controller enn nforce3 250gb. Eg trur eg skal bestille EPoX EP-8KDA3+ med nforce3 250gb brikkesett, ka synest dere? Og broots, ikkje bestill Asus K8V Deluxe eller Asus K8N-E Deluxe. Kjøp heller Albatron K8X800 Pro II eller EPoX EP-8KDA3+, det er eit bedre kjøp etter min meining (EPoX EP-8KDA3+ har ikkje firewire utgang).

MVH

Frode

Lenke til kommentar

Korte fakta om K8t800 og nForce 3 250gb.

-k8t800 har ikkje fungerende agp/pci lås (K8t800 pro har agp/pci lås)

-nForce 3 250gb har agp/pci lås

-K8T800 og nForce 3 250gb har omtrent samme ytelse +/- 1%

-K8T800 Har ein del bedre USP 2.0 kontroller en nForce 3 250gb

-nForce Har eid del dorlegare USP 2.0 kontroller en K8T800

-K8T800 har dårleg harddiskytelse

-nForce har bedre harddiskytelse

-nForce 4 kommer snart, og den har soundstorm 2 :D:D:D

-nForce 3 har intregret hardware firewall i Nettverkskontrolleren

-Dei fleste som har testet nForce og VIA, anbefaler nForce. Men når K8T800 pro kommer for fult vil det kansje snu.

Endret av Frodehf
Lenke til kommentar

Jeg kan iallefall ikke anbefale Abit Kv8Pro med pcb versjon 1.0 .

Bios postet ikke , ble stående i 9.0 (guru finished , continue to load bios)

Mulig dette har å gjøre med at det har gammel(orginal bios) og testet med newcastle 3200+ .

Men hadde ikke mulighet til å oppdatere bios da den ikke engang postet.

Har nå installert samme cpu på MSI Neo Platinum Nforce3 250GB med

alt samme utstyr bortsett fra hk .Til og med os installert på nvidia striped sata-raid .(går som en drøm bortsett fra at det er feil i nvidias

driverdiskett oemsetup.txt som måtte fikses).

....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH

Oops. Glemte å sette på epost varsling. Trodde ingen hadde svart jeg.. :ermm:

Etter litt lesing på nettet ble det til K8V SE Deluxe kortet. Var billig også. Så det blir spennende å se hvordan det funker. Hvis det viser seg å være crap så går det alltids ann å kjøpe et annet kort senere..

Takker for svar :D

Sitat Tom's Hardware:

"The K8V Deluxe is the board with clearly superior memory compatibility in this comparison test"

"A glance at the benchmark results reveals solid values, mostly in the average or above average range."

"As market leader in the mobo business, Asus cuts a familiarly fine figure. Its K8V Deluxe has everything the heart could wish for, including optional wireless LAN, and makes a good showing in the benchmark results. A fantastic board that joins only MSI in offering Cool & Quiet support. In combination with Q-Fan, it makes for a quiet system."

Bestilte også 512 Mb Corsair XMS3200. Beholder det gamle Gf2MX400 kortet, i håp om at prisene på 9800XT synker litt utover høsten.. :hmm:

Endret av Slettet-xQBEIgcH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...