Demoni Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Har akkurat kjøpt meg EOS 300D kamera, og er stort sett fornøyd så langt. Dette er mitt første kamera noensinne, og jeg er absolutt en amatør når det gjelder å ta bilder. Har lest en del av innleggene her med stor interesse, men kunne tenkt meg noen spesifikke tips for å ta bra, spennende og originale bilder med EOS 300D kamera. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Listen over tips kan bli lang, og felles for dem alle er at det har ingen betydning hvilket kamera man bruker. Det er ikke utstyret som gjør bildene spennende og originale, men fotografen. Å ta slike bilder krever en del kunnskap, og dette får man ikke alene ved å anskaffe seg en 300D. Foreslår jeg at du kjøper en bok om digital fotografering, eller "henger" på diskusjonssider der sånt diskuteres, f.eks. akam.no og foto.no. Videre bør man ha en viss kunnskap om Photoshop. Anbefaler deg å anskaffe Photoshop CS, og fotografere mest mulig i RAW. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Anbefaler å ta en titt her: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1031 Eget forum for 300D eiere. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Har akkurat kjøpt meg EOS 300D kamera, og er stort sett fornøyd så langt. Dette er mitt første kamera noensinne, og jeg er absolutt en amatør når det gjelder å ta bilder. Har lest en del av innleggene her med stor interesse, men kunne tenkt meg noen spesifikke tips for å ta bra, spennende og originale bilder med EOS 300D kamera. Noen som kan hjelpe? Hvis du er helt fersk , både med kamera og fotografering , vil jeg anbefale at du den første tiden bruker kameraet på den programerte siden av programhjulet dvs full automatikk , portrettautomatikk , landskap , sport og nattfoto. Samt lese brukermanualen godt. Da vil du ved å studere dine bilder se forskjellene på de ulike instillingene , og da vil du forstå ulikhetene som blender , lukker og ISO kan gjøre for å sette preg på bildene dine. Når du føler deg rimelig sikker på hva disse tingene gjør med bildene dine kan du forsøke deg på lukker og blenderprioriterte program slik at du kan sette preg på bildene med ulik dybdeskarphet samt fryse og sløre bevegelser. Du vil oppdage utrolig mange muligheter. Og for deg som nybegynner er jo digitalt kamera helt perfekt siden du kan prøve og feile så mye du vil. Konklusjonen må være å ikke gape over for mye i starten og ha "tolvmodighet" så kommer resultatene etter vært. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå