Mira Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Trodde visst jeg kunne CSS mye bedre enn det jeh faktisk kunne, var på en ukes ferie her, og røska da med meg laptopen til fattern. I håp om å få tid til å kode ferdig et deign jeg har laget. Men med bare notepad på pcen ble et trøbbel. Her er det jeg ikke fikk til: - Hvis man skal ha et design alla dette. Og man da skal lage en container, hvordan ser da CSS koden ut hvis man skal ha den midt på sida, og synlig også uten innhold, altså at bakgrunnbildet fyller hele diven. - Det samme gjelder for header, hvordan plassere den helt intill maindiven, og få den til å vise bakgrunnsbildet? - container diven er 780px bred, derfor har jeg laget bakgrunnsbildet til main 780px bred og 30px høy, meninger er da at ved bahov repeterer bakgrunnsbilde nedover, hvordan gjøres dette? Trodde jeg visst det men det funket ikke Vet dette er ganske "nybegynner-spørsmål" men av en eller annen merkelig grunn har jeg aldri plukket opp akkurat dette Endret 5. august 2004 av Mira Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) - Hvis man skal ha et design alla dette. Og man da skal lage en container, hvordan ser da CSS koden ut hvis man skal ha den midt på sida, og synlig også uten innhold, altså at bakgrunnbildet fyller hele diven. En av de tingene som rett og slett ikke er helt enkelt med css. Det jeg vil anbefale å gjøre, er å sette en toppmargin i %. #wrap { margin: 10% auto 0 auto; width: 780px; } - Det samme gjelder for header, hvordan plassere den helt intill maindiven, og få den til å vise bakgrunnsbildet? Da tror jeg at jeg ville ha delt det i tre: #wrap, #header og #main og gjort slik (om det ikke allerede er det du har gjort): <div id="wrap> <div id="header"></div> <div id="main"></div> </div> - container diven er 780px bred, derfor har jeg laget bakgrunnsbildet til main 780px bred og 30px høy, meninger er da at ved bahov repeterer bakgrunnsbilde nedover, hvordan gjøres dette? Trodde jeg visst det men det funket ikke :blush #main { background: url("bildet.png") repeat-y; } Denne snutten repeterer bildet vertikalt. Endret 5. august 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå