Gå til innhold

Microsoft vil kjøpe Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gates har helt rett i at det er spillene og ikke ytelsen som kommer til å avgjøre hvilken konsoll folk går for. Nintendo er jo kjent for å lage spill med stor underholdningsverdi (Iallfall for yngre grupper), så dette ville nok ikke være noen dårlig investering.

 

For øvrig er jeg blant de som ikke ønsker Microsoft mer inn i stua hos folk enn de allerede er. Kjøp PS2 :whistle:

Lenke til kommentar
For øvrig er jeg blant de som ikke ønsker Microsoft mer inn i stua hos folk enn de allerede er.  Kjøp PS2 :whistle:

ja, la oss unngå xbox fordi den er utgitt av microsoft. bra filosofi.[/ironi]

 

edit: fjernet argumentering

 

[ontopic]

synes ikke det hadde vært en fordel om microsoft hadde kjøpt opp nintendo. de har to vidt forskjellige forretningsstrategier, og hvis nintendo hadde blitt "microsoftifisert" hadde de nok mistet noe av sjarmen ;)

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar
For øvrig er jeg blant de som ikke ønsker Microsoft mer inn i stua hos folk enn de allerede er.  Kjøp PS2 :whistle:

ja, la oss unngå xbox fordi den er utgitt av microsoft. bra filosofi.[/ironi]

 

selv har jeg ps2, men grunnen er ikke fordi det er sony istedenfor microsoft. hadde jeg fulgt den filosofien hadde jeg nok hatt en nintendo... evt en sega hvis de ikke hadde sluttet å lage konsoller.

 

det er mer en vurdering av egenskaper, spill og komfortabel kontroller å gjøre.

- nintendo har små cder.. jeg får ikke spilt av dvdene mine i den... men mange eksklusive spill jeg ikke hadde hatt noe imot å spille

- xbox har stor ekkel kontroller

- ps2 har behagelig kontroller, mulighet for å spille dvd og gode spill (grand turismo anyone?)

enig vi unngår x-box :thumbup:

 

mange sier at ps2 er så ræva på grunn av at de har så dårlig grafikk, personlig ser jeg ikke non serlig forskjell, og om det var bare grafikk som skulle telle hadde jeg gått for en dyr pc.......

 

ps2 har best underholdnings verdi :love:

 

har foresten sett at de selger ps2 helt ned i 995kr når jeg kjøpte den kosta den 5000 :mad:

Lenke til kommentar

Jeg går ut fra at alle dere som er så anti-Microsoft bruker et annet operativsystem enn Windows, eller?

 

Forøvrig prøvde Microsoft å kjøpe Nintendo en gang før, uten suksess. Men det kan jo hende at Nintendo er mer åpen for tilbud denne gangen. Min teori (tatt fra ingensteds hen) er at Microsoft og Nintendo blir å bruke lik teknologi i sine kommende konsoller slik at spillene til Xbox 2 vil fungere på GameCube 2, og omvendt.

Lenke til kommentar

Jeg synes xBox er en fin underholdningsmaskin. Se film, bilder, høre musikk osv.

 

Uansett synd hvis Microsoft kjøper Nintendo. Konkurranse er alltid sunt, selv om jeg

aldri har hatt sansen for Nintendospill. Kjøpte Sega Master System fremfor Nintendo i

sin tid...

Lenke til kommentar
Enda et skritt nærmere for Bill Gates å få total dominasjon. :thumbdown:

Hva blir det neste? WinBox? :huh:

trodde x-box = winbox jeg? det er jo en strippa versjon av windows som driver x-box, er det ikke? ;)

WinBox kommer til å være stappfull av sikkerhethull, og lett tilgjengelig for å bli hacket. :p

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er utrolig morsomt at folk ikke liker xbox`en pga. microsoft. Det blir litt som å mislike en person fordi du ikke liker foreldrene. Greit, et dårlig eksempel, men hvis man ser på Xbox`en helt objektivt så er den et utrolig bra produkt. Men, jeg skal prøve å la være å bli irritert av Microsoft hatere som sprer anti-MS propaganda fra Windows pc`ne sine. Bare godta at de har kommet ut med et godt produkt, som på mange måter er bedre enn de trendy Sony konsollene deres.

 

Og ja, jeg har også en Playstation, en Gamecube, så vel som en xbox. Jeg er stor fan av alle konsollene, siden de har sine styrker alle tre. Jeg blir bare irritert når folk som ikke vet bedre skal lange ut om noe de har hørt av en fyr de pratet med på irc sa, eller fordi det er inn å hate Microsoft. Drink your lattè`s and shut up.

Lenke til kommentar
Da kan de jo like så godt lage en sammen, da vil folk ofc kjøpe x-box 2 fordi den følger det med 40 gb hardsisk xbox live og og den kan modifiseres.

Det vil nintendo tape stort på!

Harddisk i Xbox 2? Alle rykter peker på at Microsoft kommer til å droppe harddisken til fordel for et proprietært lagringsmedia. Og Microsoft kommer mest sannsynlig til å unngå en del av feilene de gjorde med Xbox slik at den blir mindre modifiserbar.

 

I tillegg er det gyldent å ha sin egen konsoll. Nintendo har aldri solgt en konsoll med tap, og inntektene fra ekstrautstyr som ledninger, minnekort, kontrollere etc. er en gullgruve. Det skal nok mye til for at Nintendo gir fra seg disse inntektene.

Lenke til kommentar
Har egentlig ikke noe imot at Mikrostopp kjøper Nintendo, Nintendo har jo mistet litt av sitt herredømme de hadde tidligere. Kanskje ikke så rart med PS2 og XBOX, men tenk dere Mikrostopps teknologi og Nintendos spill! :thumbup:

Det er ingen som har nevnt et firma som heter "Microstopp" her.

 

Du ser ikke andre som begynner å snakke om Hydro eller G-sport, gjør du vel? Hold deg til temaet.

Lenke til kommentar
Har egentlig ikke noe imot at Mikrostopp kjøper Nintendo, Nintendo har jo mistet litt av sitt herredømme de hadde tidligere. Kanskje ikke så rart med PS2 og XBOX, men tenk dere Mikrostopps teknologi og Nintendos spill!  :thumbup:

Det er ingen som har nevnt et firma som heter "Microstopp" her.

 

Du ser ikke andre som begynner å snakke om Hydro eller G-sport, gjør du vel? Hold deg til temaet.

Mikrostopp er bare mitt navn på Microsoft, noe som jeg regner med at en oppegående person som deg forstod. Navnet henger igjen etter en mindre heldig Windows-uke en gang i fjor. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...