Gå til innhold

"Lunken" review på Gamespot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det handler ikke om hvor skremt du blir.

Kva handlar det om då? Kor vanskeleg skal det vera å forstå at Id har valgt å gjera dette for å skremma?

Da kunne man jo droppa alle våpnene og utstyrt fyren med en lollipop. Da hadde det vært enda skumlere.

Umoden kommentar.

Tullprat, mulig ID hadde tenkt på det som noe skremmende, men hva hjelper det når folk ikke blir skremt, men irritert. Mulig det funker på mørkeredde fjortisser, men for folk som har spillt en del fps'er så blir det for dumt.

Enig med Thomas i at Gamespot har gjennomgående svært gode reviews. Synes faktisk D3 reviewen var glimrende, og jeg er sikker på at mange andre sites vil komme til samme konklusjon.

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Virker ikke som folk har spilt noe særlig langt i spillet....

Det blir jo bare bedre og bedre jo lengre du kommer!

Vent til dere kommer til Hell for svarte h3lvete! Helt ÜBER konge! :w00t:

Til C4STOR: Du som tydeligvis er så stor og tøff at ingenting skremmer deg mer, hvorfor spiller du FPS spill som er lagd for å prøve å skremme?

Endret av GodSlayer
Lenke til kommentar
Virker ikke som folk har spilt noe særlig langt i spillet....

Det blir jo bare bedre og bedre jo lengre du kommer!

Vent til dere kommer til Hell for svarte h3lvete! Helt ÜBER konge! :w00t:

Til C4STOR: Du som tydeligvis er så stor og tøff at ingenting skremmer deg mer, hvorfor spiller du FPS spill som er lagd for å prøve å skremme?

Det er jo hyggelig at du anser meg som stor og tøff :) Har jeg noen gang i det hele tatt sagt at jeg var det? Du kan i det minste prøve å holde deg til det som blir sagt.

Det er fint at du liker det, og jeg har forsåvidt ikke sagt at jeg har noe i mot doom3, men det må da være tillatt å komme med kritikk uten at zombiefansen til D3 tar helt av :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig i at Doom gjør det som mange andre spill har allerede vist det siste året...

Effekter som samlet hadde totalt veltet meg av stolen for et år siden, men som ikke gjør det nå lenger. Derfor er det kun grafikken som drar egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg mange her ''beskytter'' Doom3 veldig.

8.5 er jo en veldig bra spill, jeg synes det er imponerende at en side virkelig sier hva de mener og også finner negative sider, ikke bare positiva sider, dette spillet er heller ikke perfekt.

Forresten var lollipop kommentaren til C4STOR artig ;)

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Noen steder 8.5,noen steder 9.5.. 8.5 er bra!

har aldri sett spill med 10/10 i karakter ;)

edit:leif

Sjekk Doom 3-anmeldelsene som er linket f.eks. hos Blues News

http://www.bluesnews.com/ (under "Game Reviews" et stykke ned på siden), så ser du den typiske vurderingen av Doom 3.

GameSpot er blant de beste og mest pålitelige sidene jeg vet om, men noen av kommentarene i anmeldelsen av Doom 3 er direkte diskvalifiserende.

Og mht. 10/10: http://www.myguygames.com/article.php?story=2004080419592366

Lenke til kommentar

hmmm... spilt doom3 store deler av dagen idag... kan ikke si jeg er imponert over noen av løsningen for og få folk bak deg. Hva faen gjør folka inne i de skapene? Blir bare for teit med alle smårommene som plutselig åpner seg bare for og skjule en zombie ellerno... Selv om første gang man møtte karn med motorsaga må ha vært noe av d mest minnerike og skremmende jeg har vært gjennom i et spill på leeenge! Fy F*** d var tøft, i tillegg hadde jeg ca 40 i healt og null armor :no:

Lenke til kommentar
Har ikke spilt hele ennå, men jeg registrerer at også www.FiringSquad.com gir D3 en lunken kritikk. Kanskje jeg må svelge alle mine tidligere uttalelser allikevel? Kanskje det faktisk er noe galt med spillet? :blush:

Er ikke noe galt med spillet, men det er vel ikke så fantastisk som mange hadde ventet seg.

Lenke til kommentar

sitat bureaucrator:

Har ikke spilt hele ennå, men jeg registrerer at også www.FiringSquad.com gir D3 en lunken kritikk. Kanskje jeg må svelge alle mine tidligere uttalelser allikevel? Kanskje det faktisk er noe galt med spillet? :blush:

sitat chokke:

Kanskje jeg ikek skal skaffe meg spillet etter å ha lest dette, var på nippet til å forhåndsbestille istad .

Jeg synest det blir helt riv ruskende feil å basere avgjørelsen deres basert på innlegg på dette forumet, eller anmeldelser på gamespot eller whatever. Om dere liker spillet eller ikke er dere selv kun som avgjør.

Kjøp spillet og gjør opp deres egen mening.

Siden dere allerede diskuterer Doom 3 antar jeg at dere er kjent med og liker FPS-spill. Da vet dere også at meningene om slike spill er svært forskjellige og alltid subjektive.

Lenke til kommentar

Det med lommelykten var jo en veldig bra ide, men at den skal brukes i HELE spillet er bare på trynet og helt idiotisk. ID skulle ha hermet etter Half-life også her og gjort lommelykten nødvendig kun på enkelte plasser - ikke overalt.

Arne And, Hallo?! Kjøpe spillet OG SÅ gjøre opp sin egen mening? Og du mener vel i samme slengen at folk ikke burde få lov å prøve konfirmasjonsdresser før de har kjøpt og betalt for de? Hvis den ikke passer eller ikke faller i smak så er det synd for kunden.. (?)

Lenke til kommentar
Tullprat, mulig ID hadde tenkt på det som noe skremmende, men hva hjelper det når folk ikke blir skremt, men irritert. Mulig det funker på mørkeredde fjortisser, men for folk som har spillt en del fps'er så blir det for dumt.

Hehe, må si at jeg har vært inne på samme tanken. :lol: Har aldri sett på meg selv som noen spesielt hardbarka, tøff eller usannsynlig uredd person, men jeg må innrømme at det er svært svært lite som skremmer meg eller virker skummelt i D3. Er vel omtrent like skummelt å spille D3 som det er å sove med lyset av, med den muligheten at monstrene under senga og i skapet kommer fram!

Egentlig skulle jeg faktisk ønske at jeg lot meg skremme av et dataspill da jeg ser for meg en mer intens spillopplevelse da.. :shrug:

Lenke til kommentar

sitat bureaucrator:

Har ikke spilt hele ennå, men jeg registrerer at også www.FiringSquad.com gir D3 en lunken kritikk. Kanskje jeg må svelge alle mine tidligere uttalelser allikevel? Kanskje det faktisk er noe galt med spillet?  :blush:

sitat chokke:

Kanskje jeg ikek skal skaffe meg spillet etter å ha lest dette, var på nippet til å forhåndsbestille istad  .

Jeg synest det blir helt riv ruskende feil å basere avgjørelsen deres basert på innlegg på dette forumet, eller anmeldelser på gamespot eller whatever. Om dere liker spillet eller ikke er dere selv kun som avgjør.

Kjøp spillet og gjør opp deres egen mening.

Siden dere allerede diskuterer Doom 3 antar jeg at dere er kjent med og liker FPS-spill. Da vet dere også at meningene om slike spill er svært forskjellige og alltid subjektive.

Joda, det er vel ikke egentlig det jeg mener. Ser fram til å oppgradere og oppleve dette på skikkelig vis. Den ekstreme grafikken og stemningen er mer enn nok for meg. Men det er litt skuffende hvis selve spillopplevelsen er påfallende dårlig, eller i det minste konvensjonell. For jeg har selvfølgelig viss forventninger her.

På den annen side: hadde vel egentlig ikke regnet med å bli skremt av dette. Doom-verdenen er en ganske barnslig verden, og jeg forstår ikke helt når ID-folkene sier de har gjort sitt ytterste for å skremme folk, altså lage noe som er veldig skummelt. zoombier og tegneserieaktige udyr er ikke skumle, og særlig ikke hvis de fosser på i strie strømmer. Man kan kanskje skvette litt, men det er det.

Det som hadde vært interessant var hvis noen brukte mulighetene i denne grafikkmotoren til å lage noe som var genuint skummelt. Man kunne bruke velfungerende stereotypier, fra et uttall skrekkfilmer: større spennvidde mellom skumle og ikke-skumle sekvenser, gale klovner, dverger, det onde barnet eller de små tvillingjentene som står borterst i gangen og kommer gående sakte mot deg... med øks, mens de synger barnerim...

Lenke til kommentar
Det gamespot sier om at hovedpersonen ikke har night vision goggles og hvorfor his weapons have light-amplification modules built into them er noe av det dummeste jeg har hørt.....

Hvor gøy hadde spillet vert vist det ikke var mørtk. Skulle han ha hatt goggles kunne man like godt latt alle rom og steder i spillet være fullt belyst. :ermm: Men da kan jeg garantere at spillopplevelsen hadde vert elendig. Hele poenget med Doom 3 er jo at det skal være mørkt og skremmende....

Enig, men ikke hele tiden. Man kunne finne brillene noen ganger :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...