Gå til innhold

"Lunken" review på Gamespot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo være enig i:

Why would a 22nd-century space marine be sent into action in a darkly lit area without night vision goggles of some sort, or even a helmet?

Why wouldn't any of his weapons have light-amplification modules built into them when even today's weapons frequently do?

Why, instead, is he stuck carrying around a very weak flashlight with unlimited battery life? Why is he unable to hold a gun and the flashlight at the same time?

Men atmosfæren ser ut til å være som den skal. og det er det viktigste for meg :cool:

Lenke til kommentar

Det gamespot sier om at hovedpersonen ikke har night vision goggles og hvorfor his weapons have light-amplification modules built into them er noe av det dummeste jeg har hørt.....

Hvor gøy hadde spillet vert vist det ikke var mørtk. Skulle han ha hatt goggles kunne man like godt latt alle rom og steder i spillet være fullt belyst. :ermm: Men da kan jeg garantere at spillopplevelsen hadde vert elendig. Hele poenget med Doom 3 er jo at det skal være mørkt og skremmende....

Lenke til kommentar

Husk at 8.5 faktisk er en rimelig bra score på en skala fra 1 til 10.

Men det går lett inflasjon i gode resultater - og folks oppfatning. Folk tror jo at alt som får dårligere enn 7/10 er drittspill eller for å omsette det i terningkast: Alt lavere enn 5 er elendig, og det er jo ikke tilfelle.

Lenke til kommentar
Why would a 22nd-century space marine be sent into action in a darkly lit area without night vision goggles of some sort, or even a helmet?

Dette er noe av det latterligste jeg har hørt på svært lenge. Hva er poenget med en mørkt og skummelt miljø hvis du kan se med nattsyn? Hvorfor i det hele tatt gå omveien om skygger og mørke, og hvorfor ikke heller lage et enkelt svart/hvitt-spill?

Lenke til kommentar

Dette er noe av det latterligste jeg har hørt på svært lenge. Hva er poenget med en mørkt og skummelt miljø hvis du kan se med nattsyn? Hvorfor i det hele tatt gå omveien om skygger og mørke, og hvorfor ikke heller lage et enkelt svart/hvitt-spill?

Det er jo logikken i historien de reagerer på, Einstein :roll:

Lenke til kommentar

Det de snakker om er "suspension of disbelief", altså å leve seg inn i spillet som om man er der selv, og glemme at man faktisk spiller et spill. Da kommer spørsmål som

"men han stakkaren som blir sendt inn dit har jo ingen som helst glede av at det skal være mørkt og atmosfærisk, han er der for å gjøre en jobb, og det er å utrydde demoner fra helvete. Da burde han i det minste SE hva han driver med."

"hvorfor spretter det opp monstre rett bak deg når du har renska et område for 10 sekunder siden og gått videre?"

"hvorfor er det ikke ei lommelykt på geværet så fyren ser hva han sikter på? De VIL jo ikke at han skal mislykkes i å drepe alle monstrene? Oppdraget er jo ment å lykkes!"

"man sender ikke spesialstyrker inn i stupmørket uten lys for at det er så fordømt atmosfærisk og skummelt for dem å jobbe under slike omgivelser! Politiet har faktisk hatt lykter på pistol/geværer i flere tiår"

"Tenkt samtale mellom sjefen og deg: Oki, jeg sender deg inn UTEN belysning annet enn ei lita lommelykt, fordi vi syns det er så atmosfærisk for deg i mørket, og vi liker at du blir ofte skremt. Så får du i det minste PRØVE å drepe alle demonene og komme tilbake igjen. Oki?"

Jeg kunne fortsatt og fortsatt..

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ganske enig. Personlig hadde jeg gitt doom 3 en karakter på 7 av 10. De første timene er fantastiske. Så går det nedover. Problemet er at det kommer for mange fiender, hele tiden, over alt. Dermed er det ikke mye å være redd for lenger. Og hva er poenget med et skrekk spill som ikke er skummelt?

Lenke til kommentar

Bortsett fra de to første timene er det ikke spesielt mye "horror" som preger opplevelsen. Greit, du skvetter et par ganger, men når det kommer et nytt monster hvert eneste sekund faller stemningen i knus. Jeg har lest i utallige previews at spillet er kun om atmosfære og det å være redd, en skremmende opplevelse. Personlig føler jeg ingen av delene nå som jeg er et stykke ute i spillet. Det virker ikke som spillet helt klarer å bestemme seg hva det skal være; det ene øyeblikket prøver det seg forsiktig på skumle scenarios, men så ut av det blå kommer tre fire imps og drar stemningen ned i hypens avgrunn. Som jeg har sagt før, jeg håper virkelig Half-Life 2 blir bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Hensikten med lommelykta er jo at det skal gjera at det blir ekstra skummelt. Ein veit ein ikkje kan skyta når ein brukar lommelykta.

Er jo ikkje akkurat meininga at Doom 3 skal vera eit realistisk spel, så å skylda på manglande realisme er jo berre sutring.

hadde jo ikke vært mye mindre skummelt ved og ha en lommelykt f.eks på maskingeværet, spillet hadde jo fortsatt vært skummelt... Men MYE mer praktisk.

Irriterer meg over den PDA tingen, er drit lei av og tråle mail og audio files for info om skap koder... litt kult at man får litt bakgrunnsinfo men ikke så kult og høre om vaktskifte og vedlikehold.

Lenke til kommentar
Ein blir meir skremt når ein ser eit monster med lommelykta fordi ein er sårbar då. Kunne ein ha skutt omgåande hadde det vore meir betryggande og ein hadde sitte meir komfortabelt.

Det handler ikke om hvor skremt du blir. Da kunne man jo droppa alle våpnene og utstyrt fyren med en lollipop. Da hadde det vært enda skumlere.

Rart at enkelte her har sett seg blind på Doom3. Ja det har fantastisk grafikk men gameplay messig så er det ikke like bra

Lenke til kommentar
Det handler ikke om hvor skremt du blir.

Kva handlar det om då? Kor vanskeleg skal det vera å forstå at Id har valgt å gjera dette for å skremma?

Da kunne man jo droppa alle våpnene og utstyrt fyren med en lollipop. Da hadde det vært enda skumlere.

Umoden kommentar.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
Kan jo være enig i:

Why wouldn't any of his weapons have light-amplification modules built into them when even today's weapons frequently do?

Why, instead, is he stuck carrying around a very weak flashlight with unlimited battery life? Why is he unable to hold a gun and the flashlight at the same time?

Men atmosfæren ser ut til å være som den skal. og det er det viktigste for meg :cool:

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt! Hvorfor ikke sette settingen til et fint og sol-opplyst ute-areal? Det er jo et grøsserspill for svingende! Det skal være skummelt! Kanskje han ikke rakk å hente goggels, light-amplification modules og alt annet skrap som ville ødelagt stemningen i spillet før helvete brøt ut? :mad:

Lenke til kommentar
Da kunne man jo droppa alle våpnene og utstyrt fyren med en lollipop. Da hadde det vært enda skumlere.

Umoden kommentar.

treffende og genial kommentar...

Og btw Doom3 var skummelt i ca 40min... Så ble d så forutsigbart at jeg ble lei.

ta fram hagle/machinegun->trykk på knapp->springe til hjørne og vente på spawn.

eller: Gå inn dør -> hør etter lyder-> så trekke tilbake til hvor du kom fra

-> kast granater inn.

Eneste tingen som er uforutsigbart er de plagsomme edderkoppene med oppnedhode, de er min verste fiende i doom.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...