mbst Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Har et Creative Geforce2-kort og en Sony G420 skjerm. Kjører 1280x1024 ved 100Hz. Funker greit nok, selv om jeg skal kjøpe GF4-kort til sommeren. Vet GF2-kort ikke er kjent for noen monsterytelse i 2d. Problemet er at bildet er litt uskarpt i horisontal retning. I lavere oppløsninger er bildet mer tilfredsstillende. Legger jeg feks muspekeren én pixelbredde til høyre for en svart, vertikal strek på hvit bakgrunn, blir den hvite bakgrunnen seende litt gråaktig ut. Som feks den svarte ramma rundt innleggene på dette forumet. Spørsmålet er om dette kan skyldes kortet eller skjermen. Kanskje skyldes det at Trinitron-skjermens trådbredde ikke passer godt sammen med 1280 pixler i bredden? Sony G420 er en 19"-skjerm med 18,0" synlig bredde og aperture grille pitchen er på 0,24-0,25mm. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Det første du kan gjøre er å sammenlikne med et annet skjermkort. Så kan du prøve å bruke 85hz og se om du ser nevneverdig forskjell. Deretter ville jeg testet 1280x960 oppløsningen. Den har nemlig riktig aspect ratio (4:3), som de fleste andre tilgjengelige oppløsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå