Gå til innhold

Bluescreen? hva er d....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det var det jeg tenkte ja..... :hmm:

av og til når jeg starter opp maskina og kommer til "windows screen", får jeg et flash med blå skjerm der det står ettellerannet som jeg ikke har sjangs i havet å lese!! :wow:

noen som har opplevd dette?

flere ganger har jeg fått samme spørsmålet. gjør følgende:

Høyreklikk min datamaskin og velg egenskaper, så velger du 'avansert' i det vinduet som kommer opp(systemegenskaper)

Under oppstart og gjennoppretting velger du 'instillinger'.

Da får du opp 'oppstart og gjennoppretting'. hærunder, ettstykke ned står det 'start på nytt automatisk'. Fjern haken dær, så får du se feilmeldingen.

Vanligvis er denne meldingen et fenomen for folk med overklokkede pc'er, som er blitt litt for varm, driverproblemer eller minne problemer o.l( OBS: Min erfaring)

Du kan jo sikker poste meldinga nå som du har mulighet til å lese den.

Håper dette hjelper

Edit: dette gjelder for windows xp, som jeg tok som en selvfølge etter problemet,,, vell og merke på norsk :p

Endret av LiTe
Lenke til kommentar

Takk for den LiTe! :thumbup:

Vanligvis er denne meldingen et fenomen for folk med overklokkede pc'er, som er blitt litt for varm, driverproblemer eller minne problemer o.l

har ikke overklokken nei, og dette skjer av og til når makinen har vært av i laaang tid så det er nok ikke varmen heller...... :hmm:

får se hva feilmeldinga sier.....det er jo MEGET rart at dette skjer bare av og til! :ermm: hver 5-6 gang jeg starter opp....

Lenke til kommentar
det var det jeg tenkte ja..... :hmm:

av og til når jeg starter opp maskina og kommer til "windows screen", får jeg et flash med blå skjerm der det står ettellerannet som jeg ikke har sjangs i havet å lese!! :wow:

noen som har opplevd dette?

Dette er sannsynligvis at den 'sjekker for konsistens'. Det er det samme som å skrive chkdsk på en kommandolinje. Det er ingenting galt med dette, men jeg har ingen anelse om hva som gjør at windows bestemmer seg for å gjøre en slik.

Jeg har stort sett aldri sånne, men da jeg kom hjem fra TG og slo på maskina for første gang kom det. Kanskje maksina følte på seg at den har vært flyttet på :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...