Gå til innhold

Problem med DVD brenning med NEC brenner

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem tilknyttet brenning av DVD på min nye NEC 2500A brenner:

Den vil rett og slett ikke brenne DVD med den programvaren jeg har, men brenning av vanlige cder er ok! DVD plata jeg brukte var en RW+ Jeg prøvde også å brenne direkte fra redigeringsprogrammet pinnacle, dette fungerte heller ikke!

Kan problemene skyldes feil programvare, er det noen spesielle program man trenger for å brenne DVD plater med denne brenneren?

Alle gode ideer og tips mottas med stoor takk:)

erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nec'n din er forholdsvis ny, så hvis du har eldre programvare, kan det være en årsak til at det ikke går. Hvilket program/versjon er det du har?

Bruker du nero? Og hvis ja, regner med at du har valgt "dvd" som brenneprosjekt (høres kanskje dumt ut for noen, men det er faktisk en vanlig feil - ikke bli fornærmet om jeg undervurderer deg :p

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen!

For å si det sånn, jeg er ganske så GRØNN når det gjelder pc, så blir ikke fornærmet:)

Kan feilen ligge i DVD RW platene? Kjøpte en boks med 5 plater til 140kr, så bør være god kvalitet(husker ikke navnet da....).

Må man innstallere noen ny "firmware"(vet ikke helt hva det er...)?

Jeg hadde et gratis-brenne program, men skal innstallere en ny versjon av NERO i dag, så det bør jo egentlig fungere da. Men uansett: SKal det ikke fungere når man brenner direkte fra et program som f.eks Pinnacle som er et redigeringsprogram med brennemulighet?

Leste også en plass at man måtte ha NERO InCD program for å brenne Dvder med NEC DVD brenner, men vet ikke om det stemmer...

erlend:)

Lenke til kommentar

Problemene endelig løst! Takk for alle forslag!

Jeg kan fortsatt ikke brenne direkte fra Pinnacle, men kan brenne et DVD-image der. Muligens noen innstillinger i Pinnacle, men fikk også tips om å oppdatere firmware for DVD brenneren, selv om jeg egentlig ikke vet hva dette vil si!

Deretter har jeg funnet ut at jeg kan bruke NeroVision Express for å brenne DVD imaget. Har også gått over til Verbatim DVD plater med stor suksess!

erlend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...