SiR0 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Viser frem morgendagens design Japanske KDDI hyret i 2001 inn flere av verdens ledende designere og kunstnere for å prøve å utvikle det som kan bli fremtidens mobildesign. Nå har selskapet løftet på sløret, og viser frem flere av de mest spennnende konseptmodellene som har vært på tegnebrettet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hmm... Ingen av mobilene har spesiellt store skjermer og de bruker fortsatt mye av plassen til tastatur. Hvorfor ikke bare ha èn diger tasteskjerm (touchscreen) som dekker nesten hele forsiden av mobilen? Så kan betydningen av tastene endre seg etter hva som er hensiktsmessig og kun det antall taster som er nødvendig vise seg samtidig. (f.eks kan man veklse mellom talltaster (0-9) og bokstaver (hele alfabetet) med et tastetrykk og kun få opp frem og tilbake-taster når man er inne på en nettside i fullskjerm) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Enig med deg der, Simen1.. Ingen av mobilene var spesielt pene, ei heller særlig snæksne hva displayet angår... Jaja.. Noen av dem lignet på den nueste siemensen! Lenke til kommentar
Harold Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hvorfor ikke bare ha èn diger tasteskjerm (touchscreen) som dekker nesten hele forsiden av mobilen? Så kan betydningen av tastene endre seg etter hva som er hensiktsmessig og kun det antall taster som er nødvendig vise seg samtidig. (f.eks kan man veklse mellom talltaster (0-9) og bokstaver (hele alfabetet) med et tastetrykk og kun få opp frem og tilbake-taster når man er inne på en nettside i fullskjerm) Touchscreen er meget tungvindt å bruke. Jeg ser heller for meg flere slike løsninger som f. eks Siemens brukte på SL55. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 jeg må si konseptet med armbånd og andre løse elementer fenget meg mest. hvorfor skal alt være plugga sammen i en diger enhet når du heller kan dele det opp i mange små og feste noen på kroppen slik at du ikke mister dem så lett? Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Synes modellene var pene jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg