thomanil Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Serious Sam var jo vanskelig og, merk deg dette, artig fordi det kom 1000 monster om gangen som hver var like vanskelig som de i doom3, skal det komme 1 og 1 som i doom3 så burde de tåle litt mer. Om ikke de tåler mer, så burde de iallfall være litt smartere. Savner katt-og-mus-leking med monstrene a la tøffe vanskelighetsgrader i Halo. På den annen side SKAL monstrene i et Doom-spill være mest opptatt av å løpe rett på deg og bite av deg ansiktet. :-) Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Ja, enig med deg der. Halo er genialt, fikk litt samme følelsen fra de første brettene i far cry også, men Halo er i en klasse for seg. Gleder meg utrolig til Halo 2, må vel kjøpe x-box da Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Kven er det som bryr seg om realisme (sånn bortsett frå grafikken) i Doom da? Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 6/10 - Gameplay fra 1990 pakket med gamle texturer med pixelshadere utenpå. Doom 1 kom ut i slutten av 1993 og gameplayet er eigentleg ikkje samanliknbart. Joa, "gamle teksturar", sikkert derfor ein treng 512 MB skjermkort for å visa dei i sin fulle kvalitet. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Kven er det som bryr seg om realisme (sånn bortsett frå grafikken) i Doom da? Det eneste som plager meg av lite realisme i Doom 3 er det faktum at fyren ikke klarer å tape lommelykta si til hagla. Men kanskje det er umulig å oppdrive tape på Mars, hva vet jeg? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Sant, eller å holde 9mm med høyre å lommelykt i venstre :!: Lenke til kommentar
aschj Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Tape er patentert av andre kompanier enn det han jobber for. Det samme gjelder nightvision. ...Og å ha to ting i hendene samtidig... Endret 5. august 2004 av aschj Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Fordi det er trange maps og scripta fiender... har du noengang sneket deg bak en fiende i Doom 3 ? Gjerne kommer de hoppende rett gjennom en dør i ansiktet ditt så den realismen du søker finner du ikke i dette spillet. Nekter å spille på hardcore i ett scripta miljø. Nei, men så er det en gang slik at Doom 3 (aka remake) ikke er et sånn type spill. (Ei heller sniper for den saks skyld) Tror ikke at Doom 3 er spillet for deg, Tahiro Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) jeg synes D3 er et fett spill =) med veldig bra grafikk (må kjøre i 800x600 og low quality pga specs men fremdeles meget bra grafikk ) men ganske skummelt... min taktikk er bare å bli sint for da blir jeg ikke så skremt..heh.. virker veldig gjennomført spill, har ikke funnet noen bugs enda.. kvalitets spill hadde vært litt smådigg å ha en monster pc og kunne kjøre D3 i 1600x1200 med alt på og High \ Ultra detail :) Endret 5. august 2004 av 2mass Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 jeg synes D3 er et fett spill =) med veldig bra grafikk (må kjøre i 800x600 og low quality pga specs men fremdeles meget bra grafikk ) men ganske skummelt... min taktikk er bare å bli sint for da blir jeg ikke så skremt..heh.. virker veldig gjennomført spill, har ikke funnet noen bugs enda.. kvalitets spill Da tenker du akkuratt som meg.. kommer det et monster så blir jeg piss forbanna og dreper det fort som fanden!! Da blir alt mye bedre Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Kven er det som bryr seg om realisme (sånn bortsett frå grafikken) i Doom da? Bryr meg bare når det ødelegger for stemningen. Som at kassene ikke flytter på seg, så om du lander en rakett i en kasse med en fiende bak, forblir han (hun?) helt uskadd. Gikk i en liten gang og så et monster under meg gjennom en rist. Fliste av noen hagleskudd og fikk bare en hul klang som takk, monsteret reagerte ikke en gang. Slike ting gjør at man ikke lenger lever seg inn i spillet, og jeg føler de er rimelig unødvendige ettersom motoren opplagt takler både ordentlig fysikk (se tønnene som ramler rundtomkring) og knuselige/gjennomskytbare objekter (er et par steder med knuselig glass bl.a.) Edit: Tasteleif Endret 5. august 2004 av benjamin84 Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 jeg spiller på veteran og dette er ikke en utfordring... blir forutsigbart når man har spilt ørten FPS før. og quiksave er noe drit, er jo mer vanedannende enn heroin. Og spillet minner meg om resi, bare med mye mer ammo og monster... Er mange av de samme virkemidlene for og skremme deg, ikke at d er noe galt med d. Men monstrene kommer for hyppig til at jeg skal bli skremt. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Slike ting gjør at man ikke lenger lever seg inn i spillet, og jeg føler de er rimelig unødvendige ettersom motoren opplagt takler både ordentlig fysikk (se tønnene som ramler rundtomkring) og knuselige/gjennomskytbare objekter (er et par steder med knuselig glass bl.a.) Grunnen til dette er at interaktivitet "overalt" tar så sinnsykt på systemresursene. Utviklerne har selv forklart at det er denne løsningen som i det heletatt gjør spillet spillbart (i hvertfall for de fleste av oss). Doom 3 med HL2-fysikk er krevende vettu Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 Hmm, smag og behag, jeg vil heller ha troverdig fysikk med HL2 grafikk enn Doom 3 grafikk og dårlig fysikk.... men der er sikkert en del uenige Lenke til kommentar
ilex Skrevet 5. august 2004 Rapporter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Kven er det som bryr seg om realisme (sånn bortsett frå grafikken) i Doom da? Det eneste som plager meg av lite realisme i Doom 3 er det faktum at fyren ikke klarer å tape lommelykta si til hagla. Men kanskje det er umulig å oppdrive tape på Mars, hva vet jeg? Du får et memo i løpet av spillet som sier at all tapen er brukt opp. Endret 5. august 2004 av ilex Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. august 2004 Rapporter Del Skrevet 6. august 2004 Endelig fikk jeg komme til og spille. Det begynte utrolig bra, utrolig spennende og skummelt i starten. Men alt dabber liksom av idet jeg åpner en dør og det står klar en fyr på andre siden og hopper imot meg.. Og så dabber det mere av for hver gang monstre bare dukker opp på samme måten. Kunne de ikke gjort det som i alphaen? Zombiene var vanskelige å høre når de kom etter deg og kunne bevege seg rimelig kjapt. Dessuten er spillet stort sett bekmørkt, det mener jeg er en stor tabbe, det blir som å lage ett spill nesten helt uten lyd - bare enda verre. Syn er viktigere sans enn hørsel, og når storparten av skjermarealet enten en bekmørkt eller veldig mørkt blir det bare for dumt. Når jeg fant haglen var det litt tidig forresten, straks jeg fikk fatt i den ble jeg på null komma niks ført ned en etasje (gulvet var en slags heis) og det var uhyrer på alle kanter. Men nesten hver gang folkene dukker opp så er det på mindre oppfinnsomme måter. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 6. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. august 2004 Endelig fikk jeg komme til og spille. Det begynte utrolig bra, utrolig spennende og skummelt i starten. Men alt dabber liksom av idet jeg åpner en dør og det står klar en fyr på andre siden og hopper imot meg.. Og så dabber det mere av for hver gang monstre bare dukker opp på samme måten. Kunne de ikke gjort det som i alphaen? Zombiene var vanskelige å høre når de kom etter deg og kunne bevege seg rimelig kjapt. Dessuten er spillet stort sett bekmørkt, det mener jeg er en stor tabbe, det blir som å lage ett spill nesten helt uten lyd - bare enda verre. Syn er viktigere sans enn hørsel, og når storparten av skjermarealet enten en bekmørkt eller veldig mørkt blir det bare for dumt. Når jeg fant haglen var det litt tidig forresten, straks jeg fikk fatt i den ble jeg på null komma niks ført ned en etasje (gulvet var en slags heis) og det var uhyrer på alle kanter. Men nesten hver gang folkene dukker opp så er det på mindre oppfinnsomme måter. Som sagt, Doom III blir hva du selv gjør det til... Doom _skal_ være et mørkt spill, og i tilfelle du ikke har lagt merke til det så har du en lommelykt Lek litt katt og mus med monstrene du møter, ikke bare plaff deg igjennom spillet... But hey, alt er opp til deg, skal ikke fortelle deg hvordan du skal spille Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. august 2004 Rapporter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Du gjør en god jobb, Bornslip. Tror faktisk at jeg vil spille dette spillet på Veteran i stedet for de enkle nivåene jeg pleier å velge. Har aldri hatt problemer med å gjennomføre spill før, har alltid spilt på Easy. Det eneste som er litt hardt, er FarCry som jeg spiller på normal. Du har overbevist meg, DOOM III skal spilles på vanskeligeste nivå! Endret 6. august 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 6. august 2004 Rapporter Del Skrevet 6. august 2004 Ja, jeg angrer litt på at jeg valgte easy. Har jo 500+ ammo i alle riflene mine (20+ i rocket launcheren). Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 6. august 2004 Rapporter Del Skrevet 6. august 2004 "Doom 3 er hva du gjør det til" er vel en annen måte å unngå å innse at spillet har svakheter? Gameplayet ER dårlig. Jeg er helt sikker på at om dette hadde vært et helt ukjent spill, uten forventningene og hypen, ville selv Bornslip gitt det opp etter et par timer, som de fleste andre her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå