t0mse Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har lagt merke til at kommandoene i consolen til Doom3 er svært like de i HL. Altså (bind <key> "_impulse 1") f.eks. Noen som har funnet ut hvilket tegn som erstatter ; tegnet som binder flere "binds" sammen i HL, i Doom3? Hadde likt og kunne bruke slike scripts jeg har i NS (HL mod) på Doom3. Er det forresten en slik "alias" command i Doom 3 også? Det hadde vært VIRKELIG koz hehe. PS. HL scripting er drit festlig. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Er ikke sikker enda... Men her har du ihvertfall en liste med alle (tror jeg) CVARS. http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/fullcvarlist.htm Lenke til kommentar
t0mse Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 mhmm, takk for lista. Det jeg ønsker er bare det lille tegnet som trengs for å binde slike commands sammen. Jeg kan jo også kanskje legge til noen Tweaks av Doom3 for litt ekstra ytelse, selv om det går litt OT fra min egen tråd. This is a guarenteed way to get a MASSIVE performance increase to your game, at the expense of taking up a little more hard drive space (2 gigs approx). I went from running low quality at 800x600 to running High Quality on 1024x768. This improves load times AND framerate/details. There is a catch! By doing this, you temporarily can't connect to pure multiplayer servers. You have been warned (I'll tell you how to revert it at the end) After installation, the Doom III Folder consists only of the doom3.exe and some .PK4 files. Those PK4 files includes the entire game (sounds, videos, textures etc.) compressed. They are normally uncompressed in mid game, which is very hard on your CPU. Lets fix this! 1. Make a copy of ALL the files in C:\Program Files\Doom 3\base. This is some big filage, but if you want to revert to MP without reinstalling you need to do it. 2. Unrar the following .pk4 files (just pretend they are .rar's and open them with winrar) into the C:\Program Files\Doom 3\base folder (each one should unrar a single folder such as textures or models): pak000.pk4 pak001.pk4 pak002.pk4 pak003.pk4 pak004.pk4 (This one has many files, put them all in \Base and over right any that apply. 3. Now delete the files above (pak000-004) or move them to another folder for storage so you can revert to multiplayer. When you want to revert to multiplayer, restore everything you had before and get rid of the new stuff. I'm not sure if the folder "maps" is the same or not, so make sure you back that up. When in normal mode, you should have "maps" "savegames" "config.spec" "doomConfig.cfg" "doomkey" "game00.pk4" and "gamex86.dll", nothing else. Here are some more big preformance tweaks: Create an autoexec.cfg file in the base dir. that will exec itself everytime you start the game. seta com_videoram "128" // <--- How much memory your card has seta com_allowconsole "1" // Hit alt + ctrl + ~ for console in game seta image_downSizeBumpLimit "512" seta image_cacheMegs "128" // <--- Set to 1/4 of your total memory seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST" // <-- Normally says GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR seta image_anisotropy "0" The above all have to do with your ram. If you aren't getting a muzzleflash (helps in dark areas...), throw these in: seta g_decals "1" seta g_projectileLights "1" seta g_doubleVision "1" seta g_muzzleFlash "1" Also to get rid of the bob with running, helps preformance a bit: set pm_bobroll = 0 // default: "0.002" set pm_bobpitch = 0 // default: "0.002" set pm_bobup = 0 // default: "0.005" set pm_runroll = 0 // default: "0.005" set pm_runpitch = 0 // default: "0.002" set pm_runbob = 0 // default: "0.4" set pm_walkbob = 0 // default: "0.3" set pm_crouchbob = 0 // default: "0.5" Vet ikke helt om de tweaker så mye som de skal ha det til, har ikke testa ordentlig selv, siden jeg syns doom3 er kjipt. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Kjipt? Hva forno blasfemi er det? Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har lagt merke til at kommandoene i consolen til Doom3 er svært like de i HL. Det er sikkert ikkje så rart sidan HL brukte Q1-motoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå