Gå til innhold

Skal jeg velge pentium 4 for overklokking????

[zIP]

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har komf og skal ha vannkjøling og ny pc... Åssen prossesor burde jeg velge?.

Trur jeg vil ha Pentium 4 1.6ghz Northwood... er denne bra nok til overklokking med vann??

Er abit hk lette med vcore og overklokking?

Og hva er låst på en p4 ? ( fsb eller multi )??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg tror du velger lurt hvis du går for en 1,6 gigger Northwood. Den kan du klokke en god del (det er vel den første i serien av northwooder) og særlig da med vannkjøling...

Multiplieren er låst, så det blir nok fsb'en som du må konsentrere deg om (sammen med divider'ne).

Hovedkort til overklokking? Da ville jeg valgt ASUS.. Jeg tenker ikke på noe spesielt kort, men bare les noen tester rundt omkring, så finner du nok noe brukbart :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har en p4 selv. 1,6. Jeg kjører den på 2,5 helt stabilt med Alpha kjøler og papst vifte. Jeg kan også kjøre den høyere men da kan jeg ikke klokke skjermkortet mitt og da går fpsene ned.. :sad:

jeg vil anbefale abit sd7-533. Hvis du "nedgraderer" biosen får du vcore helt opp til 2,2!!

jeg kan sende biosen til deg hvis du vil ha den.

Ellers så er ASUS kort veldig fine.. men når man overklokker er det kjekt og vite temperaturen på saker og ting.. men temperaturmålerne på asus kort er helt borti natta (du må aldri stole på de, de kan være opptil 15 grader feil!). Jeg synes dette er en god nok grunn til å IKKE kjøpe asus.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 15:33, Nostradamus skrev:

Jeg ville kjøpt AMD 1900+ og Epox sitt hovedkort som støtter DDR PC2700 ram (tror det er 8K3A+ det heter, tror du finner det på
.

XP prosessorene er vanskelig og overklokke når de kommer så høyt. Ville ha gått får en P4 1,6 GHz. Burde få den vertfall oppoi 2,4 GHz med vann. Såørs jo på vannkjølesystemet og da.

Lenke til kommentar

Det er et par ting her som må taes med i beregningen.. Greit nok, kjøper man DDR-Ram, får man overklokket endel.. Men se på resultater? Ytelsen blir bedre med en [email protected] med RDRam enn en [email protected] med DDR-Ram.. Jeg får min 2.2 opp i 2.6 med boxed kjøler stabilt, med RDRam, og jeg får ganske bra resultater.. Skal kjøpe meg vannkjøling selv, må bare skaffe meg ny skjerm først :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...