Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne portene 6881 til 6999?


Anbefalte innlegg

Har ett Ericsson HM210di modem med innebygd firewall og tenkte å prøve å skru av portene 6881 til 6999. Hvordan gjøres dette? har kjørt denne testen: http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 og der kommer alle portene opp som "stealth". Det vil si at de er bak en firewall så må få skrudd av firewallen på de portene.

 

Har lest her, men så fort jeg skriver 192.168.1.1 i Adresse feltet som det står på siden kommer jeg bare på en søkeside fordi den ikke finner adr.

 

Veldig takknemmelig om noen kunne komme med noen kloke ord, for nå har jeg sittet å knotet til langt på natt uten resultater!

 

 

Mvh

Lars Petter Eriksen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, bittorrent luring. Last ned en bittorrent client kalt burst, der kan du stille hvilke ports som skal være åpne. Hvis du IKKE skulle bruke bittorrent (noe som ville være rart, siden det er de som brukes til det) så aner jeg rett og slett ikke, og jeg beklager antakelsen. :blush:

Lenke til kommentar
Haha, bittorrent luring. Last ned en bittorrent client kalt burst, der kan du stille hvilke ports som skal være åpne. Hvis du IKKE skulle bruke bittorrent (noe som ville være rart, siden det er de som brukes til det) så aner jeg rett og slett ikke, og jeg beklager antakelsen. :blush:

Kan prøve ut burst, men nå som jeg først prøvde å åpne portene hadde det vært greit om jeg hadde fått gjort det så fint om folk forsetter å poste om de vet hva jeg kan/bør gjøre for å få de åpnet.

Lenke til kommentar
om det er bittorrent du baler med, så prøv en upnp kompatible klient, som f.eks azureus. den åpner de korrekte portene for deg.

Er pga bittorrent jeg skulle ha åpnet portene ja, men klarer det jo ikke. Er det noe poeng å prøve å ringe tele2 kundeservice imorgen og høre om de er til noen hjelp, eller er de grønne på sånt?

 

prøvde forøvrig ut azureus nå, men uansett hvilke port jeg tester får jeg NAT-feil (vet ikke hva det betyr, men sikkert ikke bra!)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...