Gå til innhold

Stille opp klokkefrekvensen på skjermkortet?

Danjaco

Anbefalte innlegg

Har et NVIDIA Geforce 5200

På EXPERT Tool som fulgte med skjermkortet kan jeg stille på klokkefrekvensen.

Skjermkortet er veldig varmt alerede, må jeg da ha en vifte og hjelper det noe serlig å gjøre om på disse instillingene

Core Clock står på 250 kan setes til 275

Memory Clock står på 280 kan setes til 400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke akkurat noe vits i å invistere i noe vifte til et så dårlig kort.

:wallbash:IDIOTER

lite vits i å komme med slike komentarer, han er sikkert klar over at han ikke har et high end skjermkort, det er jo derfor han vil overklokke det....

men du , de skriver at de kan setts på 275/400, er det det høyeste du får dratt de søylene eller er det overklokket stabilt?

har aldri hørt om expert tool, kan jo være en ide og bruke noe annet :hmm:

ytelses økning? en liten ytelses økning, om du har 3d mark vil du nok få en del flere poeng, og i spill kan du fks: øke teksture detail og caracther detail fra low til medium :cool:

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

lite vits i å komme med slike komentarer, han er sikkert klar over at han ikke har et high end skjermkort, det er jo derfor han vil overklokke det....

men du , de skriver at de kan setts på 275/400, er det det høyeste du får dratt de søylene eller er det overklokket stabilt?

har aldri hørt om expert tool, kan jo være en ide og bruke noe annet  :hmm:

ytelses økning? en liten ytelses økning, om du har 3d mark vil du nok få en del flere poeng, og i spill kan du fks: øke teksture detail og caracther detail fra low til medium  :cool:

Og kalle andre for idioter bare fordi de gir han et råd er tåpelig!

Ved og kjøpe et litt bedre kort får utrolig mye bedre ytelse enn han noensinne kan klokke ut av det kortet.

Experttool er Gainwards eget overklokkingsprogram som jeg har greit erfaring med.

Men du kan også prøve programmer som powerstrip og rivatuner :)

Lenke til kommentar

har aldri hørt om expert tool, kan jo være en ide og bruke noe annet  :hmm:

ytelses økning? en liten ytelses økning, om du har 3d mark vil du nok få en del flere poeng, og i spill kan du fks: øke teksture detail og caracther detail fra low til medium  :cool:

Og kalle andre for idioter bare fordi de gir han et råd er tåpelig!

Ved og kjøpe et litt bedre kort får utrolig mye bedre ytelse enn han noensinne kan klokke ut av det kortet.

Experttool er Gainwards eget overklokkingsprogram som jeg har greit erfaring med.

Men du kan også prøve programmer som powerstrip og rivatuner :)

jeg syntes bare det er tåpelig at så mange tror at det ikke er noe vits i å overklokke "dårligere kort" men bare de som er bra... er det ikke det som er poenget i å overklokke kort da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...